×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
میزان افزایش قیمت محصولات سایپا

مدیر حسابداری سایپا از عدم تغییر قیمت پایه محصولات این شرکت خبر داد و گفت: افزایش رخ داده در قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده بوده است

به گزارش "چغادک نیوز"، حسن احدزاده با اشاره به انتشار اخبار و گزارشات در خصوص افزایش قیمت محصولات سایپا از ابتدای سال جاری اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور سالیانه یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه می شود و از همین رو برمبنای قانون بودجه سال ۹۴ نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۸% به ۹% افزایش یافته است .  

احدزاده تصریح کرد مالیات بر ارزش افزوده یا همان مالیات مصرف کننده در بیشتر کشورهای جهان رایج بوده و نرخ آن در برخی از کشورها به ۲۵% هم می رسد .  

قابل ذکر است بخش قابل توجهی از قیمت خودرو یعنی حدود ۱۵% آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده ، عوارض شماره گذاری ، بیمه شخص ثالث و خدمات ناجا می باشد و ربطی به خودروساز ندارد .

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا تاکنون هیچ گونه افزایشی در قیمت پایه محصولات خود نداشته اما درخواست اعلام نرخ تورم بخشی را در اختیار شورای رقابت قرار داده است.

احدزاده تصریح کرد: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ ارز مبادله ای و همچنین افزایش نرخ مواد اولیه و  حقوق و دستمزدها در سال گذشته، یقیناً تورم بخشی این صنعت نیز افزایش یافته و خودروسازان بر اساس قانون و دستورالعمل شورای رقابت، درخواست خود رابه شورای رقابت ارائه کرده اند.
 

 
منبع: نسیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false