×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ضرورت کنترل مصرف آب خانه‌باغ‌های اطراف شهر بوشهر

فرماندار شهرستان بوشهر گفت: به تازگی در اطراف شهر شاهد ساخت خانه باغ‌هایی هستیم که خود اینها از موارد پرمصرف آب هستند که باید کنترل شوند.

به گزارش "چغادک نیوز"، حسن ابراهیمی ظهر امروز در نشست کمیته بحران آن شهرستان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی آب در سال جدید آنچه بیش از پیش حائز اهمیت است بحث صرفه جویی و فرهنگ مصرف آب است که به نظر می‌رسد به این دلیل که تاکنون با کمبود آب مواجه نبوده‌ایم نحوه استفاده ما از آب در موارد غیرضروری و بی‌رویه بسیار زیاد شده است.

ابراهیمی گفت: در بحث صرفه‌جویی یکی از مهم‌ترین عوامل اطلاع‌رسانی است و صدا و سیما و رسانه‌ها نقش مهمی را در این میان به عهده دارند و می‌توانند با شفاف‌سازی مردم را از وضعیت موجود مطلع کنند.

فرماندار بوشهر تأکید کرد: باید مواردی که باعث هدر رفت آب می‌شود شناسایی و برای رفع آنها تلاش شود، یکی از این موارد رفع خرابی‌ها و نوسازی خطوط انتقال است تا با اصلاح شبکه آبرسانی از شکستگی خطوط جلوگیری و بخشی از هدر رفت آب کنترل شود، نکته مهم دیگر اطلاع رسانی به مردم در رابطه با سیستم سهمیه‌بندی نوبتی است تا مردم با اطلاع از جدول زمان‌بندی این سیستم با مشکل قطع کامل آب مواجه نشوند.

ابراهیمی در ادامه گفت: در برخی موارد تنها اطلاع‌رسانی می‌تواند کمک بسزایی در صرفه‌جویی داشته باشد این امکان وجود دارد که برخی از مردم به دلیل عدم مواجهه با قطعی آب از بحران موجود بی اطلاع باشند.وضعیت مصرف آب در دستگاه‎ها، مجتمع‌ها و پایگاه‌ها نیز باید کنترل کرد و سقف مصرف با توجه به میزان واقعی نیاز مشخص شود، قسمتی از کنترل مصرف مربوط به شهرداران است که از شست و شوهای بی مورد و آبیاری فضای سبز به‌وسیله آب شرب جلوگیری کنند .

فرماندار شهرستان بوشهر تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز خصوصاً در شهر بوشهر رو به افزایش است و باید در یک روند قانونی ابتدا از ادامه این وضعیت جلوگیری شود و سپس برای حدود ۵ هزار انشعاب غیرمجازی که تاکنون بوجود آمده تعیین تکلیف جدی شود.

ابراهیمی ادامه داد: به تازگی در اطراف شهر شاهد ساخت خانه باغ‌هایی هستیم که خود اینها از موارد پرمصرف آب هستند که باید کنترل شوند تا به جای استفاده از آب شرب برای شست و شو از آب چاه استفاده کنند.

وی گفت: دهستان انگالی در سال گذشته با کمبود آب مواجه بود که باید این مشکل در سال پیش رو برطرف شود، آموزش و اطلاع رسانی در روستاها بسیار مهم است تا از آب شرب جهت شست و شو استفاده نشود که عمدتاً هم روستائیان خانه‌هایی بزرگ دارند و می‌توانند از آب‌های زهکشی شده برای شستشوی حیاط و آبیار درختان استفاده کنند، امیدوارم در سال جدید با تکیه بر دو اصل ترویج فرهنگ مصرف و مدیریت منابع موجود بتوانیم با وجود بحران شدید آب، خدمات مناسبی را به مردم بوشهر ارائه دهیم.

فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false