×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زمان ترخیص کالا در گمرکات کشور به کمتر از ۳ روز کاهش یافت

معاون مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران گفت: هرچند در گمرکات با شلوغی روبه‌رو هستیم اما با امکاناتی که فراهم آورده‌ایم زمان ترخیص کالا را به کمتر از سه روز (۶۳ ساعت) رسانده‌ایم.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الله نجاتی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران اجرایی بوشهر، اظهار کرد: ما به تنهایی نمی‌توانیم زمان ترخیص را کاهش دهیم و می‌طلبد مدیران سازمان‌ها در اجرای هرچه بهتر این سامانه با ما همکاری داشته باشند.

نجاتی‌زاده ادامه داد: هرچند در گمرکات با شلوغی روبه‌رو هستیم اما با امکاناتی که فراهم آورده‌ایم، زمان ترخیص کالا را به کمتر از سه روز (۶۳ ساعت) رسانده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سامانه پنجره واحد تجاری فرامرزی طراحی شده برای سازمان‌های مرتبط هیچ هزینه‌ای ندارد، بیان کرد: اینترنت آن نیز نیاز به سرعت چندانی ندارد و می‌توان آن را با کمترین امکانات مورد استفاده قرار داد.

معاون مدیرکل فناوری اطلاعات گمرک ایران با بیان اینکه گمرک آمادگی دارد تا این کار را با همکاری سازمان‌ها انجام دهد، اضافه کرد: اگر نمایندگی‌های خود را معرفی کنید آموزش‌ها و تبادل اسناد هر چه سریع‌تر انجام خواهد شد.

نجاتی‌زاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این سامانه به غیر از هزینه اینترنت آن هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت و نیازی به سخت‌افزار خاصی هم نیست.

وی با تاکید بر اینکه سیستم پنجره واحد خواسته دولت و سازمان گمرکات است، تصریح کرد: بیمه‌ها، ترانزیت‌، بانک‌ها و بقیه سازمان‌ها می‌توانند از این سامانه استفاده کنند و ارباب‌رجوع نیز به صورت مستقیم می‌تواند کار خود را از این طریق انجام دهد.

فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false