×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دیده‌بان حقوق بشر احکام اعدام اخوان‌ را محکوم کرد

دیده بان حقوق بشر روز یکشنبه صدور احکام اعدام برای ۱۴ عضو اخوان المسلمین مصر و زندانی شدن ۳۷ تن دیگر به اتهام ارتباط با این جنبش را احکامی ناشی از ' انگیزه های سیاسی ' و به طور آشکارا ناعادلانه خواند.

به گزارش "چغادک نیوز"، خبرگزاری رویترز از قاهره گزارش داد: دادگاهی در مصر روز شنبه محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و ۱۳ عضو ارشد دیگر این گروه را به مرگ محکوم کرد. محمد سلطان آمریکایی مصری تبار و فرزند یک واعظ اخوان المسلمین که در همان جلسه دادگاه به مرگ محکوم شده است ، در بین کسانی قرار دارد که محکوم به حبس ابد شده اند.

این عده در بین هزاران نفر از کسانی قرار داشتند که پس از سرنگونی محمد مرسی رییس جمهوری آزادانه انتخاب شده مصر در سال ۲۰۱۳ توسط ارتش تحت رهبری عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری فعلی این کشور بازداشت شده اند.

سیسی اخوان المسلمین را یک تهدید امنیتی جدی می داند.

کاخ سفید حکم صادره علیه سلطان را که در ارتباط با حمایت از این جنبش کارکشته اسلام گرا و نشر اکاذیب گناهگار شناخته شده، محکوم کرده است.

سارا لیه ویتسون مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در خاورمنانه و شمال آفریقا گفت : پرونده اعضای جنبش اخوان السملمین که منجر به صدور احکام مرگ برای چهار نفر شده ظاهرا دارای انگیزه سیاسی است.

وی جریان قضایی منتهی به این احکام را ' ساختگی ' خواند.

این رسانه افزود: مقامات وزارت خارجه مصر برای اظهار نظر در این مورد در دسترس نبودند.

دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک همچنین از تصمیم اخیر آمریکا برای پایان دادن به قطع کمک نظامی به قاهره همزمان با احکام صادره علیه روزنامه نگاران و اعضای جناح مخالف مصر انتفاد کرد.

 

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false