باحاکمیت قانون،سلیقه ها نمی توانند نظم و امنیت را برهم زنند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
باحاکمیت قانون،سلیقه ها نمی توانند نظم و امنیت را برهم زنند

استاندار بوشهر گفت: درکشوری که قانون حاکم است سلیقه ها می توانند مسایل مختلف را نقد کنند اما نمی توانند نظم و امنیت عمومی را برهم زنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، دکتر مصطفی سالاری یکشنبه شب در نشست با هنرمندان استان بوشهر افزود: سلیقه ها درنظام جمهوری اسلامی حاکم نیستند بلکه مبنای همه تصمیم گیری ها قانون است.

وی بااشاره به اینکه در حوزه موسیقی وضعیت در این استان نگران کننده شده است و دغدغه اهالی هنر به حق است گفت: در حوزه فرهنگ و هنر پای فعالیت های قانونی هنرمندان می ایسیتم و اهل هزینه دادن و اقتدار نشان دادن هستیم .

استاندار بوشهر یادآورشد: جایی که کسی مجوز قانونی می گیرد بدون نگرش سیاسی ، طیفی و جناحی پای مجوزش محکم می ایستیم که این مهم را در مقاطع دیگری نیز انجام داده ایم چرا که رسالت خود را اجرای مقررات کشور می دانیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: اگر اقدامی خلاف مقررات باشد و باقوانین همخوانی نداشته باشد در صورت بیان از سوی منتقدان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از اثبات آن برای جلوگیری از ادامه اش اقدام خواهد شد .

سالاری گفت: اما اگر فعالیتی منع قانونی ندارد فرقی نمی کند فرد چه نگرشی داشته باشد فقط اینکه در چارچوب قوانین ممکلت باشد ما را مکلف می کند از آن فعالیت فرهنگی و هنری حمایت کنیم .

وی افزود: بحث های اجتماعی که از جامعه نشات می گیرد همه آنها با اقتدار و اعمال قوانین و مقررات حل نمی شوند و برای جامعه پر هزینه است اما اگر فعالیت اجتماعی توسط اهالی فرهنگ و هنر در گستره جامعه ترویج یابد برای به کنار بردن استدلال های ضعیف و فعالانه حرکت کردن بهتر نتیجه بخش خواهد بود.

استاندار بوشهر ادامه داد: وقتی افکار عمومی از اقدامی حمایت می کند کسانی که می خواهند به صورت غیرقانونی با آن فعالیت مخالفت کنند به راحتی نمی توانند انجام دهند چرا که برایشان هزینه سنگینی دارد.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر اجرای قانون است گفت: خود اهالی فرهنگ و هنر باید بحث های اجتماعی را مدیریت کنند چرا که افکار عمومی را بهتر از مسولان می توانند همراه و جلوببرند.

سالاری اظهارداشت: باتوجه به اشراف اهالی فرهنگ و هنر بر غنا و داشته های فرهنگی استان باید با شفاف سازی به جامعه نشان دهند چه کاری درست یا غلط است.

وی با بیان اینکه مردم مشتاق استفاده ازآثار هنرمندان هستند گفت: رسالت ما نیز حمایت از فعالیت های قانونی، احترام به افکار عمومی و پیگیری مطالبات و حمایت از اجرای آنهاست.

استاندار بوشهر گفت: باتوجه به محدودیت منابع مالی دولتی ، برطرف کردن همه مسایل و مشکلات فرارو سهم دولت نیست هرچند از انجام هرآنچه در توان باشد نیز دریغ نخواهد شد.

سالاری بااشاره به اینکه کسی خواهان تقابل در جامعه نیست افزود:علاقه مندم همه افراد با نگرش های مختلف به فرهنگ و هنر و پدیده های اجتماعی بتوانند در کنار هم فعالیت کنند و یکدیگر را نیز تکریم کنند.

وی ادامه داد: فضای تحقق این مهم را باید اهالی هنر فراهم کنند گرچه ممکن است تدریجی باشد اما باید با بردباری و مدارا کرد زمینه ای را فراهم کنیم تا هنرمندان آزادانه تر از امروز آثار خود را به مردم ارایه کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ما مسوولان افزون بر پاسخگویی در مقابل نارسایی ها نیز بدهکار هنرمندان هستیم گفت: نارسایی ها فقط محدود به مسایل مالی نیست چرا که اگر هنرمندان بتوانند به درستی هنرشان را عرضه کنند در بسیاری از حوزه ها به صورت خودگردان زمینه فعالیتشان فراهم می شود.

وی افزود: برهمین اساس نخستین رسالت ما رفع محدودیت ها و کمک به فعالیت آزادانه اهالی هنراست.

استاندار بوشهر اظهارداشت: معتقد نیستم همه مشکلات فراوری اهالی هنر در پروسه زمانی کوتاه مدت قابل حل است اما به فراخور ظرفیت ها برای برون رفت از مشکلات تلاش شده است کما اینکه ۱۰۰درصد بودجه حوزه فرهنگی در سال گذشته در این استان تبدیل به نقدینگی شد.

وی گفت: حضور در جمع اهالی هنر زمینه آشنایی بیشتر با چالش ها و ظرفیت های این حوزه را برای تصمیم گری و برنامه ریزی بهتر توسط مسوولان فراهم می کند.

استاندار بوشهر افزود: اولویت حمایت از گروه های هنری در این استان ، هنرمندان بومی است کما این که پارسال از تولید دو فیلم حمایت شد .

وی یادآورشد: اتاق فکری در حوزه فرهنگ و هنر با هدف نهادینه شدن حمایت ها ،ساماندهی برنامه ریزی ها و استفاده از دیدگاه های اهالی هنر دراین استان تشکیل خواهد شد.

دکتر سالاری در پاسخ به عدم حمایت صنایع فعال در استان بوشهر از فعالیت های هنرمندان بومی گفت: با تدوین آلبوم توانمندی اهالی هنر و ارایه آنها به مسوولان یادشده سهم پیشنهادی ۵۰درصد بودجه فعالیت های فرهنگی به هنرمندان بومی باید در برنامه های شرکت های مستقر در این استان جذب شود.

وی افزود: پیشرفت در ابعاد مختلف بدون توجه به حوزه فرهنگ و هنر امکان پذیر نیست.

استاندار بوشهر یادآورشد:نشاط، شادابی، امید و توسعه نیازمند فعالیت قانونمند همه حوزه ها از جمله فرهنگ و هنر است که رسالت مسوولان حمایت و بستر سازی برای تحقق این مهم است.

وی گفت: در بودجه ۹۴ توجه به زیرساخت فعالیت های هنری و سرعت بخشی در اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت برنامه های کاریم قرار دارد.

در این نشست شماری از هنرمندان بوشهری به نمایندگی از بخش های مختلف به ارایه دیدگاه های خود پرداختند و خواستار حمایت استاندار از حوزه های تخصصی خود شدند.

همچنین در پایان این نشست از ایرج صغیری ، اسکندر احمدنیا، هاشمی زاده ، خانواده مرحوم رمضان امیری و اکبر اسکوبالا به نمایندگی از اهالی هنرهای نمایشی، شعر، پژوهش و هنرهای تجسمی با اهدای لوح یادبود توسط استاندار تجلیل شد

ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false