اعلام نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اعلام نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری

یکی از مشاوران عالی هیلاری کلینتون اعلام کرد که وی برای بار دوم نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، نیویورک تایمز نوشت: "جان پودستا" به ۲ سال گمانه زنی، تایید و تکذیب های پی در پی پایان داد و اعلام کرد هیلاری کلینتون بانوی اول سابق آمریکا، سناتور سابق دموکرات و وزیر خارجه پیشین این کشور برای نامزدی از سوی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری تلاش خواهد کرد.

خبر نامزدی هیلاری کلینتون از طریق ارسال نامه الکترونیک جان پودستا به عنوان رییس ستاد انتخاباتی وی به حامیان مالی و دیگر افراد تاثیرگذار در صحنه سیاسی آمریکا اعلام شده است.

نیویورک تایمز نامزدی هیلاری کلینتون از سوی حزب دموکرات را چالش برانگیز و رقابتی توصیف کرده و می نویسد هیلاری کلینتون می تواند اولین زنی باشد که از سوی یکی از احزاب عمده سیاسی آمریکا نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ در آمریکا، هیلاری کلینتون رقابتی سخت، پر هزینه و نفس گیر را با باراک اوباما برای کسب نامزدی حزب دموکرات انجام داد ولی در نهایت نتوانست از پس وی بر بیاید. کلینتون در شرایطی نامزدی مجدد خود را برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا اعلام می کند که بسیاری از دموکرات ها از وی حمایت کرده اند.

هیلاری کلینتون تنها بانوی اول آمریکا در تاریخ این کشور بوده است که پس از دوران ریاست جمهوری همسرش بیل کلینتون توانست کرسی سنا را در این کشور بدست بیاورد.

نیویورک تایمز این نامزد حزب دموکرات را "ستاره" کمپین انتخاباتی بیل کلینتون در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۹۹۱ توصیف کرده و می نویسد: هیلاری دیپلماتی شناخته شده در سطح بین المللی است که حزب دموکرات را با پذیرش سمت وزارت امور خارجه در کابینه فردی که انتخابات ریاست جمهوری را به وی واگذار کرده بود، شوکه کرد.

پیش از این بارها اعلام شده بود که هیلاری کلینتون قصد دارد برای بار دوم نامزدی خود را از سوی حزب دموکرات برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری اعلام کند.

به نظر می رسد از سوی حزب جمهوری خواه نیز جب بوش برادر کوچک تر جرج بوش پسر، خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا آماده می کند.

 
منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false