×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش اوباما به سخنان رهبر انقلاب

رئیس جمهور آمریکا رفع تحریم ها علیه ایران را مرحله‌ای دانست و گفت: ما ظرفیت بازگشت سریع تحریم ها را در صورت شکسته شدن هرگونه توافق، حفظ می‌کنیم.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از شبکه خبری المیادین، باراک اوباما در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره تفاهم هسته‌ای گفت: من همیشه به صراحت گفته‌ام که هنوز کاری انجام نداده ایم ،آنچه که بدست آمده است چارچوب سیاسی است که راستی آزمایی بی سابقه ای فراهم کرد. این چارچوب راههای ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را می بندد و در ازای آن تحریم ها را به صورت مرحله ای برمی دارد و در صورت تخلف ، آنها را اعمال می کند.

باراک اوباما در پایان کنفرانس خبری در پاناما به خبرنگاران گفت: توافق ، بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

اوباما افزود: من همیشه به صراحت و روشنی گفته ام که هنوز کار ما تمام نشده است. آنچه که ما توانسته ایم به آن دست یابیم یک چارچوب سیاسی بین ۱+۵ و ایران بود که باعث راستی آزمایی بی سابقه از آن چیزی شد که در ایران در دو دهه ی آینده رخ می دهد، به طرز قابل توجه سانتریفیوژهای ایران را کاهش می دهد ، مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را می بندد و در ازای آن خواستار برداشتن تحریم ها به شیوه ای مرحله ای می شود که به ما اجازه می دهد تا اگر ایران توافقنامه را نقض کند دوباره آنها را اعمال کنیم.

وی افزود: ما ظرفیت بازگشت سریع تحریم ها را در صورت شکسته شدن هرگونه توافق، حفظ می کنیم. به همین علت است که کار موجود بین مقطع کنونی و پایان ژوئن بسیار مهم خواهد بود تا ما بتوانیم این توافق را بیازمائیم.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش همچنین از نامزدی هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری آینده این کشور حمایت کرد و آن را رئیس جمهوری ممتاز و عالی برای این کشور دانست.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false