همدلی و هم‌زبانی به سبک مشاوران دولت تدبیر/ سبقت مشاوران دولت در مسیر منحرف | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
همدلی و هم‌زبانی به سبک مشاوران دولت تدبیر/ سبقت مشاوران دولت در مسیر منحرف

اظهارات نسنجیده مشاوران روحانی گاهی بازی در پازل دشمن بوده و موجب شده است تا دشمن بهره برداری های لازم را از این اظهارات ببرد و در همین راستا آسیب های زیادی به کشور برسد.

به گزارش "چغادک نیوز"، با روی کار آمدن دولت یازدهم، روحانی افرادی را به عنوان مشاور برای خود برگزید که از همان ابتدا به جای همراهی دولت حاشیه های زیادی را برای دولت به وجود آوردند.

در همین راستا روز گذشته اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور با حمله به منتقدان بیانیه هسته ای گفت: «راه خوردنشان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته‌ای بالا برده‌اند. هنوز هم مذاکرات ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست اما یک جریان خاص دارد از بحث هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کند»

وی همچنین به تکرار مواضع قبلی خود پرداخته و گفته است: من و بسیاری از افراد دیگر بر سر ادعای خود در مسئله پول های کثیف و سوء استفاده فعالین سیاسی از جایگاه خود هستیم.

ترکان پیش از این نیز با اظهارتی تند مبنی بر اینکه نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند و هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم، نشان داد که مشاوران روحانی بدون در نظر گرفتن جایگاه خود تنها به دنبال حاشیه سازی برای دولت هستند؛ چرا که تا کنون نه تنها افشاگری در این زمینه انجام نشده است، بلکه پواهای کثیف مربوط به قاچاق بوده که از ترکان باید پرسید از چه مسیری قاچاقچیان را می شناسد و چرا تاکنون به دستگاه قضایی کشور اطلاعی در این خصوص نداده است؟

 

در سالی که رهبر معظم انقلاب با عنوان همدلی و هم زبانی؛ دولت و ملت نام گذاری کرده اند انتظار می‌رود اعضای دولت به ویژه مشاوران روحانی از اظهار نظرهای حاشیه ساز خود دوری کرده و همچنین از رئیس دولت هم انتظار می رود نسبت به اظهارات مشاورین خود واکنش نشان داده و تذکرات لازم را به آنها بدهد.

 

ترکان پیش از این موضوع نیز با اظهار نظر خود درباره آبگوشت بزباش و قورمه سبزی و ارتباط آنها با صنعت، در نشست تخصصی صنعت خودرو گفته بود که بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم؛ بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.

 

از طرف دیگر یونسی دستیار ویژه «حسن روحانی» در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی در خصوص گسترش امپراتوری ایران گفته بود که در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم.

این اظهارات نسنجیده یونسی نه تنها در داخل کشور بلکه واکنش های خارجی زیادی به همراه داشت و حتی عراق از این اظهارات نسنجیده ناراحت شده و بیانیه ای در این خصوص صادر کرد.

پیش از این نیز یونسی اظهارات حاشیه ساز دیگری داشت است؛ به طوری که اظهار نظرهای قومیتی وی، نظراتی درباره شیر و خورشید، اصحاب فتنه و … به تنهایی توانستند تا چندین روز حاشیه هایی را برای دولت به وجود بیاورند.

 

حسام الدین آشنا، و محمود سریع القلم هم از مشاوران روحانی هستند که هر چند یک بار با اظهار نظر های شاذ خود موجب نگرانی و ناراحتی بسیاری می شوند.

اظهار نظرهای سریع القلم درباره پوپولیستی در ایران و توهین به رانندگان تاکسی و لبو فروش‌ها را می توان اولین اظهار نظر های شاذ مشاوران روحانی دانست.

 

 

با توجه به درخواست های مکرر نمایندگان و مسئولین سیاسی کشور از روحانی برای تذکر به مشاوران خود، به نظر می رسد، اگر به این مشاوران تذکرات لازم داده شده است، اما این افراد اصرار بر بازگو کردن اظهارات شاذ خود دارند بهتر است دولت نسبت به غربالگری این افراد سریعاً اقدام کند.

این اظهارات نسنجیده که گاهی بازی در پازل دشمن بوده، موجب شده است تا دشمن بهره برداری های لازم را از این اظهارات ببرد و در همین راستا آسیب های زیادی به کشور برسد.

 

از طرف دیگر وضعیت این مشاوران در دولت به گونه‌ای است که گویا تا کنون کار ویژه ای برای دولت و مردم انجام نداده اند و با توجه به این موضوع می توان به این نتیجه رسید که هزینه این مشاوران برای دولت بسیار بیشتر از منفعت آنها بوده و گاهی این هزینه ها توسط کشور پرداخت می شود.

منبع : دانا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false