×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مانعی برای بیمه زنان خانه دار وجود ندارد الا منابع مالی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام این خبر که سازمان تامین اجتماعی پیشنهادش را برای افزایش حقوق و دستمزد برای غیر حداقل‌بگیران به هیات وزیران ارایه کرده و منتظر مصوبه هیات دولت در این خصوص است گفت: پس از تصویب هیات وزیران میزان این افزایش از ابتدای اردیبهشت ماه قابل پرداخت خواهد بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم گرامیداشت روز زن با بیان اینکه حدود ۱۸ درصد از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و حدود ۳۰ درصد از مستمری بگیران ما را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار کرد:‌ در پی آن هستیم که تسهیلات لازم را برای بانوان تحت پوشش خود افزایش دهیم و بخشنامه های لازم را برای آن‌ها ابلاغ کنیم.

مانعی برای بیمه زنان خانه دار وجود ندارد

وی افزود: در همین راستا بیمه زنان خانه دار هم اکنون در حال اجراست و این گروه از بانوان می‌توانند در قالب بیمه مشاغل آزاد تحت پوشش دربیایند. البته اگر بنا باشد تحت خدمات حمایتی قرار بگیرند باید منابع لازم تامین شود. میزان حق بیمه‌ای که این گروه باید بپردازند به میزان حقوق و دستمزدی است که سالانه مشخص می‌شود. در حال حاضر مانعی برای بیمه زنان خانه دار وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه زنان سرپرست خانوار نیز گفت:‌ شمار متقاضیان بیمه زنان سرپرست خانوار بالاست اما منابع مکفی نیست. سال گذشته زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی را تحت پوشش داشتیم اما بناست از امسال بیمه این قشر از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پیگیری شود.

نوربخش افزود: پرداخت غرامت ایام بارداری نیز از جمله تسهیلاتی است که برای بانوان وجود دارد و سازمان تامین اجتماعی طبق قانون تا شش ماه این مرخصی را لحاظ می کند اما برای مازاد آن هنوز تامین اعتبار کامل نشده اما این آمادگی از طرف تامین اجتماعی در صورت تامین اعتبار وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان این سازمان و همچنین زمان اعمال آن اظهار کرد:‌ براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی،‌ این میزان ۱۷ درصد است اما برای سایر سطوح دستمزدی طبق ماده ۹۶ با پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود که باید به تصویب هیات وزیران نیز برسد. این پیشنهاد ارائه شده و منتظر مصوبه هیات دولت هستیم که در این صورت از ابتدای اردیبهشت ماه قابل پرداخت خواهد بود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false