×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
قیمت‌های عتبات به روال عادی بازگشت

مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت گفت: در اسفند ماه ۹۳ و همزمان با اعزام‌های نوروزی به ازای هر زائر ۸۰ هزار تومان هزینه‌های عتبات افزایش یافت که این هزینه‌ها در حال حاضر حذف شده است و به همان روال قبلی خود بازگشته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن نظافتی، مدیر کل عتبات و عالیات سازمان حج و زیارت گفت: هزینه اعزام زائران ایرانی به عتبات در حال حاضر به روال عادی خود بازگشت.

وی افزود: در اسفند ماه ۹۳ و همزمان با اعزام‌های نوروزی به ازای هر زائر ۸۰ هزار تومان هزینه‌های عتبات افزایش یافت که این هزینه‌ها در حال حاضر حذف شده است و به همان روال قبلی خود بازگشته است.

نظافتی خاطر نشان کرد: البته همزمان با اعزام‌های نوروزی ارز تعادلی از سفرهای عتبات حذف شد به همین منظور یک بخش افزایش قیمت‌های عتبات به این موضوع بر می‌گردد که این کاهش قیمت‌ها به حذف ارز تعادلی ارتباط ندارد.

وی همچنین در خصوص اعزام زایران ایرانی به سامرا گفت: این موضوع همچنان در حال بررسی است و تا زمانی که تصمیم‌گیری نهایی از سوی مسئولان مربوط صورت نگیرد، فعلا اعزام زائران ایرانی به سامرا را نخواهیم داشت و امیدواریم این مسیر به زودی بازگشایی شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین از اعزام بیش از ۶۶ هزار ایرانی به عتبات در نوروز سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امسال به دلیل حذف برخی هتل‌ها و کمبود فضای اقامتی، آمار اعزام زائران ایرانی به عتبات در نوروز افزایش نداشت و کمی کاهش هم داشت.

وی یاد آور شد: هم اینک حدود ۵۰ تا ۶۰ کاروان ۴۰ نفره روزانه از طریق مرزهای زمینی و هوایی به عتبات اعزام می‌شوند.

نظافتی درباره اعزام‌های کاروان‌ها آزاد به صورت زمینی به عتبات گفت: این اعزام‌ها تنها در ایام نوروز با هماهنگی سازمان حج و زیارت انجام می‌گرفت اما در حال حاضر چنین اعزام‌های را نداریم.

وی همچنین تصریح کرد: برخی کاروان‌ها به صورت هوایی به صورت آزاد به عتبات عالیات اعزام دارند که هیچ ارتباطی با سازمان حج و زیارت ندارند و مورد تایید این سازمان نیست و هیچ هماهنگی در این زمینه با این سازمان صورت نگرفته است.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین از اختصاص ارز ۲۰۰ دلاری به زائران عتبات خبر داد و افزود: این ارز همچون گذشته به زائران عتبات تعلق خواهد گرفت و زائران می‌توانند برای دریافت این ارز از طریق کاروان‌ها خود اقدام کنند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false