×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
طرح جدید مالیاتی دولت برای تعاونی‌ها

معاون وزیر کار با اعلام اینکه طرح اصلاح مالیات بر ارزش افزوده تعاونی ها در دستور کار دولت قرار دارد گفت: ۱.۵ میلیون نفر در تعاونی های کشور اشتغال دارند.

به گزارش "چغادک نیوز"، سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون با اعلام اینکه ۱۰۰ هزار تعاونی و ۶۸۰ اتحادیه سراسری در کشور فعال هستند، از ایجاد اشتغال برای ۱.۵ میلیون نفر از طریق تعاونی های کشور خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه تعاونی ها را متولی اعتماد عمومی در جامعه دانست و افزود: فقرزدایی در مناطق محروم کشور با روش توانمندسازی افراد، کاربرد مهم تعاونی هاست. وی با بیان اینکه تعاونی ها چشمه جوشان اشتغال هستند و در توسعه عدالت اجتماعی نقش مهمی دارند تاکید کرد: تعاونی ها سرمایه اجتماعی تولید هستند که با ایجاد اعتماد، به پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور کمک می کنند.

به گفته وی، بیش از ۵۰ بیمارستان در کشور به صورت تعاونی و ۷۰۰ تعاونی خدماتی بهداشتی درمانی فعال هستند. وی گفت: دولت به دنبال اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تعاونی ها از طریق تدوین لایحه اصلاحی این قانون است.

کلانتری افزود: تعاونی ها با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که مساله ای متعارف در دنیاست مخالف نیستند، بلکه خواستار اخذ عادلانه آن از تمام بخش های اقتصادی جامعه هستند. در لایحه اصلاحی دولت به دنبال کاهش بخشی از مالیات بر ارزش افزوده برای تعاونی ها است تا امکان رقابت و فعالیت بهتر تعاونی ها فراهم شود.

معاون وزیر کار با اشاره به نقش مهم تعاونی ها در اشتغال زایی، پَراکُنش تعاونی ها، فعالیت اقتصادی در مناطق محروم و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب در اصل ۴۴ به بخش تعاون خاطرنشان کرد: باید از طریق برخی قوانین، مزیت هایی برای بخش تعاون ایجاد شود تا فعالیت پایدار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در شرایط فعلی امکان رقابت از تعاونی ها به ویژه تعاونی های مصرف را گرفته است افزود: این قانون باعث اختلاف ۹ درصدی درآمد تعاونی های مصرف با فروشگاه های بخش خصوصی که فرار مالیاتی دارند شده است.

این مقام مسئول در وزارت کار همچنین از فعالیت ۴۵۰ تعاونی دانش بنیان در کشور خبر داد و یادآور شد: تعاونی های دانش بنیان بهترین راهکار به منظور حرکتی موثر به سوی اشتغال و تبدیل علم به ثروت از سوی نخبگان دانشگاهی است.
 

 
منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false