×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جنتی: هیچ نقشی در سیاست‌های سینمایی ندارم

وزیر ارشاد گفت: من همه امور سینمایی را به ایوبی و همکارانشان سپردم و هیچ نقشی در سیاست‌های سینمایی ندارم و خود را شایسته این نمی‌دانم که در امور دخالت کنم.

به گزارش "چغادک نیوز"، در دیدار نوروزی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با اهالی سینما که در خانه سینما برپا شد، تفاهم نامه همکاری بین خانه سینما و وزارت کار امضا شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی سینماگران با اشاره به صحبت‌های محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و تعیین تکلیف تعامل بین صنوف سینمایی و دولت گفت: ما کاملا آمادگی داریم که حدود و مرزهای خود را بین حوزه‌های حاکمیتی و صنوف مشخص کنیم.

وی ادامه داد: هر کمکی که بتوانیم در قالب مصوبات و پیگیری قوانین انجام دهیم و حدود و مرز مسوولیت ها را باید شفاف کنیم که همه تکلیف خود را بدانند. همواره هم بر این تاکید داشتیم که دولت نقش سیاستگذاری، نظارت و حمایت را داشته باشد و کار را باید اصناف و بخش خصوصی انجام دهند.

وزیر ارشاد با ذکر مثالی گفت: در حوزه رسانه‌های دیجیتال کارهای اجرایی را به خودشان واگذار کردیم، حتی در برگزاری نمایشگاه کتاب اتحادیه ناشران برگزارکننده این نمایشگاه هستند و به تدریج کل کار را به خودشان محول می‌کنیم.

وی افزود: در زمینه سینما هم حاضریم که کار را به خودتان محول کنیم، حتی جشنواره فیلم فجر و سایر رویدادها را به شما واگذار کنیم.

جنتی با اشاره به مدرسه ملی سینما گفت: مدرسه ملی سینما اگر پایه گذاری شده و راه بیافتد، محملی برای استادی نیروهای پیشکسوت و آموزش نیروهای جدید باشد تا سینمای ایران به عنوان سینمایی پرقدرت در عرصه جهانی مطرح شود.

وزیر ارشاد با اشاره به ضعف مضمون در فیلمنامه‌های سینمایی گفت: رشد کیفی و مضمون می‌بایست بیش از پیش مورد توجه اهالی سینما قرار گیرد. سینماگران به لحاظ حرفه‌ای توانمند هستند و اگر فیلمنامه‌ خوبی در اختیارشان قرار گیرد، می‌توانند به خوبی عمل کنند.

وی ادامه داد: باید فیلم‌های شاد و شادابی‌آفرین تولید شود که بتواند فضا را عوض کند و کارآفرینی را به عنوان امری مقدس در جامعه نشان دهد.

جنتی در پایان با تقدیر از تلاش ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: من همه امور سینمایی را به ایوبی و همکارانشان سپردم و هیچ نقشی در سیاست‌های سینمایی ندارم و خود را شایسته این نمی‌دانم که در امور دخالت کنم.

در ادامه این نشست تفاهمنامه‌ای بین وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی و خانه سینما امضا شد که متن آن به وسیله موئینی نایب‌رئیس خانه سینما قرائت شد.

سخنران پایانی علی ربیعی وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی بود که از دغدغه خود در زمینه‌های فرهنگ و هنر گفت و در بخشی از سخنانش اشاره کرد: سینما می تواند حلقه پیوند بین هنرهای مختلف و صنعت و اقتصاد شود . این عناصر زنجیره ای را تشکیل می دهند که دغدغه ما که اشتغال زایی است را رفع می کند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از دلمشغولی‌های ما است. هنر و به خصوص سینما وجوه متعالی زیادی دارد و می‌تواند به گذران اوقات فراغت سالم کمک کند تا امنیت اجتماعی فراهم شود.

وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی با اشاره به تفاهمنامه امضا شده خانه سینما و وزارت کار و رفاه امور اجتماعی گفت: برنامه‌ای با وزارت مسکن داریم تا تعاونی‌هایی را در این حوزه برای اهالی سینما فراهم کنیم. اهالی سینما می‌توانند در اتحادیه‌ها حضور داشته باشند. حاضریم سازمان فنی و حرفه‌ای در اختیار ظرفیت‌های آموزشی سینما قرار دهیم

ربیعی با اشاره به اینکه در زمینه بیمه بیکاری تا کنون صحبت جدی نشده است گفت:در زمینه صندوق بیمه بیکاری قرار است که با آقای جنتی جلساتی را برگزار کنیم. هنرمندانی هم که بیماری‌های حاد دارند می‌توانند از حمایت‌های تامین اجتماعی بهره ببرند.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false