×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جزئیات طرح تحول سلامت دهان و دندان

وزیر بهداشت جزئیات طرح تحول سلامت دهان و دندان را اعلام کرد و گفت: این طرح شامل خدمات پیشگیری از آسیبهای دندانی در بین دانش آموزان می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه رونمایی از طرح تحول سلامت دهان و دندان این طرح را مربوط به موضوع پیشگیری در سنین مدارس دانست.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت: موضوع این مرحله از طرح تحول نظام سلامت در حوزه سلامت دهان مربوط می‌شود به افرادی که در سن مدارس ابتدایی قرار دارند و ظرف یک سال و نیم تمام بچه‌های دبستانی ما تحت پوشش طرح سلامت دهان قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقداماتی که در تحول سلامت دهان و دندان صورت می‌گیرد مربوط می‌شود به اقدامات پیشگیری از پوسیدگی و ترمیم پوسیدگی گفت: قصد داریم تا کودکان زیر ۱۴ سال را نیز تحت پوشش بیمه قرار داده و در استفاده از خدمات دندانپزشکی حمایت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا پوشش‌های حمایتی بیمه‌ها افزایش یافته و افراد بزرگسال نیز بتوانند از خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات دندانپزشکی تا پایان امسال مشخص و ابلاغ می‌شود گفت: ساماندهی وضعیت بازار تجهیزات و مواد مصرفی در دندانپزشکی از جمله برنامه‌های عادی ما است.

وزیر بهداشت از راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی به تعداد هزار عدد در شهرها و هزار عدد در روستاها اشاره کرد و گفت: ۵۷۰بیمارستان دولتی در سراسر کشور مجهز به درمانگاه دندانپزشکی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که بناست در طرح تحول سلامت دهان و دندان اجرا شود موضوع پیشگیری است.

هاشمی با تاکید بر این نکته که ۹۳ تا ۹۵ درصد خدمات حوزه دندانپزشکی به بخش خصوصی مربوط می‌‌شود و دولت در این زمینه رقیب جدی برای بخش خصوصی به شمار نمی‌رود گفت: ما باید خدمات دولتی را گسترش دهیم چرا که در این زمینه اکنون رقابتی وجود ندارد و نیاز است که بخش دولتی نیز وارد شود.

وی افزود: امیدواریم که بیمه‌‌‌ها توانمند شده و بتوانند از خدمات دندانپزشکی نیز حمایت کنند اما متاسفانه مردم در حوزه دندانپزشکی برای پیشگیری هزینه نمی‌کنند و این مشکل ما است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هزینه در پیشگیری بسیار کمتر از هزینه درمان است گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد ۵۰ سال به بالای ما دندان‌های پوسیده یا کشیده دارند که نشان می‌دهد آنها به مضووع پیشگیری توجه نداشته‌اند.

هاشمی خاطر نشان کرد: متاسفانه جوانان ما با اینکه افراد بزرگسال را می‌بینند باز هم به موضوع پیشگیری دز سلامت دهان و دندان اهمیت نمی‌دهند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false