توصیه آیت الله جزایری درباره پوشش مداحان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توصیه آیت الله جزایری درباره پوشش مداحان

آیت الله موسوی جزایری گفت: از مداحان انتظار دارم که خود را وابسته به روحانیت دانسته و بدانند همانگونه ای که روحانیت با لباس پیغمبر یعنی عبا و عمامه بالای منبر می روند، شما نیز با همان عبا به عنوان واعظ اهل بیت(ع) به بیان معارف و مدح اهل بیت(ع) بپردازید.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع مداحان استان خوزستان، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، با بیان این که مداحان ارزشی، تکمیل کننده فعالیت های روحانیون هستند، اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون مداحان ارزشی در کشور وجود دارند که ضمن نوحه خوانی و بیان مصائب اهل بیت به وعظ و خطابه پرداخته و مردم به ویژه جوانان را با استفاده از همین فرصت مداحی هدایت می کنند.

امام جمعه اهواز، خطاب به مداحان حاضر در مراسم، گفت: از شما می خواهم که در کنار روحانیت قرار گرفته و به تبلیغ شعائر اسلامی بپردازید؛ چرا که امروز تهاجم بسیار بزرگی با نام وهابیت وجود دارد که مأموریت آن نابودی اسلام ناب محمدی و جایگزینی آن با اسلام آمریکایی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، یکی از مأموریت های وهابیت را تأسیس داعش با حمایت و پشتیبانی آمریکا عنوان کرد و گفت: در هرکجای زمین که مخازن، معادن ثروت طبیعی وجود داشته باشد، آنها متعلق به امام زمان(عج) بوده و جزئی از اموال بیت المال است؛ اما امروز این وهابیت خبیث با پول انفال دزدی کرده و به دل آقا امام زمان(عج)خنجر می زنند.

آیت الله موسوی جزایری، خواستار بیان مطالب اخلاقی و مسایل شرعی از سوی مداحان در محافل و مجالس عزاداری و اعیاد شد و بیان داشت: چه اشکال دارد که در کنار مداحی، وعظ و خطابه هم گفته و  اندکی از زمان مداحی خود را صرف تعلیم و تعلم جوانان کرده و بدین صورت آنها را با واجبات شرعی، اعمال، مستحبات، نماز اول وقت و فضیلت ها آشنا کنید که با انجام این کار هم شور حسینی و هم شعور حسینی را در دل مخاطب ایجاد می کنید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این که لباس مداح، کت و شلوار نیست، تصریح کرد: سعی کنید لباسی که پیرغلامان در زمان قدیم بر تن می کردند، از همان استفاده کنید؛ چرا که آن نوع پوشش، لباس پیغمبر بوده و از شما مداحان انتظار دارم که همین جامه یعنی «عبا» را برتن کنید.

امام جمعه اهواز، در پایان سخنان خود، با بیان این که مداحان نیز باید «ذی روحانیت» داشته باشند، اظهار داشت: از مداحان انتظار دارم که خود را وابسته به جامعه روحانیت دانسته و بدانند همانگونه ای که روحانیت با لباس پیغمبر یعنی عبا و عمامه بالای منبر می رو ند، شما نیز با همان عبا به عنوان واعظ اهل بیت(ع) به بیان معارف و مدح اهل بیت(ع) پردازید.

منبع: حوزه نیوز

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false