×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تداوم گرد‌ و‌ غبار در برخی نقاط کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: ماهواره هواشناسی گرد وغبار را در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب، برخی نقاط شرق و جنوب شرق نشان می دهد که امروز این وضعیت همراه با کاهش دید در نواحی ذکر شده تداوم خواهد داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"، احد وظیفه با اشاره به نقشه های پیشیابی هواشناسی گفت : امروز سامانه بارشی درمناطق غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور فعال بوده وسبب بارش باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد و در مناطق مستعدف بارش تگرگ خواهد شد که این وضعیت از بعد از ظهر در شمال غرب کشور نیز پیش‌بینی می شود.

وی ادامه داد: تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی گردوغبار را در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب، برخی نقاط شرق و جنوب شرق نشان می دهد که امروز این وضعیت همراه با کاهش دید در نواحی ذکر شده تداوم خواهد داشت.

وظیفه با بیان این که روز سه شنبه دربرخی نقاط شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده داشته و بتدریج از کشور خارج می‌شود، گفت: روز دوشنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، بویژه در شرق دریا، شمال شرق، زاگرس جنوبی، دامنه های البرز و به صورت پراکنده در بخش‌هایی از شرق، جنوب و دامنه های زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش باران گاهی با رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز سه شنبه در شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان این‌که از بعدازظهر امروز و طی روز دوشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه وسه شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود، افزود: در روز دوشنبه در استانهای البرز، تهران، سمنان، قم و اصفهان وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود. دمای هوا روز دوشنبه در نیمه غربی و شمالی کشور و روز سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران افزود: آسمان پایتخت برای فردا نیمه ابری گاهی وزش بادشدید در ارتفاعات بارش پراکنده با حداقل و حداکثر دمای ۸ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران کمی ابری درپاره ای نقاط وزش باد با دمای حداقل و حداکثر ۸و ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false