×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تجمعات اعتراض آمیز مکرر در بوشهر+تصویر

تجمعات اعتراض آمیز مکرری در گمرک بوشهر توسط ترخیص کاران،درب استانداری توسط رانندگان و درب اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر توسط فرهنگیان طی دو روز انجام شده است و معترضین درخواست هایی را از مسئولین داشته اند

رانندگان تریلر در اعتراض به آنچه خود تخلفات پایانه باربری می نامیدند، در مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  بنابر اظهارات تجمع کنندگان، با برداشته شدن اعلام و نوبت بار در پایانه باربری بوشهر، هشت ماه است که بر این پایانه و نحوه باربری بی قانونی حکم فرما شده و عرصه برای سودجویان مهیا شده است؛ به گونه ای که عده ای با پارتی بازی و تخلفات دیگر مالی به سرعت بار مورد نظر خود را گرفته و در اسرع وقت بوشهر را ترک می کنند در حالی که عده زیادی از رانندگان مدت طولانی تری به انتظار بار در بوشهر معطل می شوند.

این رانندگان معتقدند با اجرای سیستم اعلام بار که در گذشته در بوشهر و اکنون در شهرهای مختلف کشور اجرا می شود، این مشکل حل شدنی است.

یکی از این رانندگان در گفتگو بابوشهر۲۴ با ادعای اطلاع مسئولین استان از این ماجرا، گفت: بارها مسئولین استانداری و فرمانداری بوشهر را در جریان گذاشته ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم.

گفتنی است این تجمع با حضور حدود۱۰۰  راننده در مقابل استانداری بوشهر برگزار شد.

همچنین در نخستین روز کاری هفته جاری، دو تجمع اعتراضی در گمرک بوشهر و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در گمرک بوشهر، از ابتدای صبح روز گذشته شماری از ترخیص کاران و بازرگانان نسبت به بخشنامه جدید گمرک ایران و آنچه رکود در فعالیت های تجاری این شهر عنوان می کردند، مقابل سالن ارزیابی دست به تجمع زدند.

به عقیده این گروه، براساس بخشنامه تازه گمرک مبنی بر "ترخیص از راه دور" که تنها در بوشهر اجرایی شده، به دلیل ضعف زیرساخت های اینترنتی استان و قطع مداوم سامانه، باعث می شود تا صاحبان کالا ترجیح دهند به سمت بنادر دیگر رفته و این روند عملا فعالیت ترخیص کاران را تعطیل و فعالیت تجاری در بوشهر را راکد می کند.

این گروه خواستار لغو این بخشنامه تا زمان رفع اشکالات آن شدند.

در جریان این تجمع که تا ساعت ۱۱ صبح ادامه یافت، پورحیدر ناظر گمرکات استان نیز در میان معترضان حضور یافت و تاکید کرد که این بخشنامه از سوی گمرک ایران ابلاغ و باید اجرایی شود، توضیحاتی که نتوانست حاضران را قانع کند و آنها خواستار انتقال نگرانی های شان به مرکز شدند.

 صبح روز گذشته و امروز نیز تجمعی مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این تجمع که با حضور شماری از معلمان و فرهنگیان به منظور پیگیری مزایای حقوقی شان رخ داد، آنها خواستار اجرای فوری قانون مدیریت خدمات کشوری برای فرهنگیان شد که به گفته آنها می تواند به افزایش امتیازات و مزایای حقوقی این قشر منجر شود.

کرمی سرپرست آموزش و پرورش استان نیز در میان تجمع کنندگان حاضر شد و از پیگیری وزارت خانه و دولت برای بهبود وضعیت معیشتی معلمان خبر داد.

این تجمع در ادامه فراخوان سال گذشته معلمان سراسر کشور برای پیگیری حقوق خود بود که پس از ساعتی به پایان رسید.

منبع/ بوشهر۲۴/ خلیج فارس

تصاویر مربوط به تجمع رانندگان تریلی درمقابل استانداری

تجمع+رانندگان

تجمع+sرانندگان

تصاویر مربوط به تجمع ترخص کاران در گمرک

تصاویر مربوط به تجمع معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false