×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اولین محموله صادراتی انبارمکانیزه گوگرد پارس‌جنوبی بارگیری می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از بارگیری اولین محموله صادراتی انبار مکانیزه گوگرد در اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهدی یوسفی با بیان این که بهره برداری از انبار مکانیزه صادراتی گوگرد گام مهمی در رفع بخشی از دغدغه‌های زیست محیطی منطقه ویژه پارس است، گفت: رعایت الزامات زیست محیطی یک خواست جدی است و انتظار ما از شرکت‌های مستقر در منطقه این است که با رعایت مسائل فنی و بکارگیری استانداردهای زیست محیطی خطرهای ناشی از فعالیت‌های صنعتی را به طور محسوسی کاهش دهند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به بارگیری اولین محموله صادراتی از انبار مکانیزه گوگرد در اریبهشت ماه سالجاری گفت: برنامه‌ریزی و تسریع در فعالیت‌های توسعه‌ای انبار مکانیزه صادراتی گوگرد و پیش‌راه‌اندازی آن در بهمن ماه سال گذشته از مهمترین اقدامهای سازمان منطقه ویژه پارس در حوزه مسائل زیست محیطی بود.

یوسفی ادامه داد: خوشبختانه با مجموع اقدام‌های که در این زمینه صورت گرفت پیش‌بینی می‌کنیم طی ماه آینده اولین محموله گوگرد از این انبار به طور کاملا مکانیزه بارگیری و پس از آن صادر شود.
کاهش ١٠ روز مدت بارگیری محموله های صادراتی گوگرد

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزایش توان ذخیره سازی و صادرات مکانیزه گوگرد را از مهمترین اهداف بهره‌برداری از این پروژه دانست و تصریح کرد: با بهره‌برداری از انبار مکانیزه صادراتی گوگرد علاوه بر حذف انبار رو باز و تردد کامیون‌های حامل گوگرد در سطح منطقه، کشتی‌های صادراتی نیز می‌توانند طی دو روز عملیات بارگیری را انجام دهند که پیش از این زمان بارگیری محموله های صادراتی ١٢ الی ١۵ روز به طول می‌انجامید.

یوسفی با بیان این که همه مراحل طراحی، ساخت، تست و بهره‌برداری این انبار گوگرد به دست متخصصان داخلی انجام شده است، گفت: انبار مکانیزه صادارتی گوگرد متشکل از سه سوله به ظرفیت ذخیره سازی ۴٠ هزار تن (در مجموع ١٢٠ هزار تن) است و کشتیهای صادراتی پس از پهلوگیری در مجتمع بندری پارس خواهند توانست یک‌هزار تن در ساعت عملیات بارگیری گوگرد را انجام دهند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false