کانادا نیروی نظامی به اوکراین اعزام می‌کند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کانادا نیروی نظامی به اوکراین اعزام می‌کند

رسانه‌های کانادا گزارش کردند که دولت این کشور در نظر دارد طی ماههای آتی، نیروهای نظامی خود را به اوکراین اعزام کند .

به گزارش "چغادک نیوز"، شبکه کانادایی «سی تی وی» گزارش کرد که دولت این کشور قصد دارد در ماه‌های آتی، نیروهای نظامی خود را به اوکراین اعزام کند.

با اینحال یکی از منابع دولت کانادا اعلام کرد که ارتش این کشور در عملیات‌های نظامی شرکت نخواهند کرد.

به گزارش وب‌سایت این کانال تلویزیونی، در حالیکه دولت کانادا همچنان در حال کار کردن بر روی جزئیات این برنامه است، برخی منابع به شبکه سی تی وی گزارش کردند که مأموریت آموزش نیروها، یکی از گزینه‌های روی میز است.

طبق این گزراش، کانادا احتمالاً قصد دارد از نزدیک، با همپیمانان آمریکایی خود که در منطقه حضور دارند، همکاری داشته باشد.

این شبکه کانادایی گزارش کرد که محافظه‌کاران ارشد کانادا اشاره‌هایی کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمالا مأموریت نیروهای کانادایی برای چندین هفته ادامه داشته باشد و بر «موضع ضد پوتین کانادا تأکید دارد و با هدف تقویت دولت اوکراین صورت می‌گیرد.»

مقامات کی‌یف در اوایل ماه آوریل سال ۲۰۱۴ (فروردین ماه گذشته) عملیات نظامی گسترده‌ای را در مناطق شرقی اوکراین که خواستار فدراتیو شدن این کشور هستند، آغاز کردند. درگیری‌های نظامی در این مناطق به صورت جسته و گریخته تاکنون ادامه دارد.

در اوایل ماه سپتامبر (اواخر شهریور) با میانجیگری مستقیم سازمان امنیت و همکاری اروپا مقامات کی‌یف و جمهوری‌های خودخوانده مردمی دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) در مینسک، پایتخت بلاروس توافقنامه صلحی را امضاء کردند که بر اساس آن رژیم آتش بس در مناطق درگیری برقرار شد، ولی تا به امروز طرفین بارها یکدیگر را به نقض این رژیم متهم کردند.

دوشنبه آینده وزرای خارجه ۴ کشور حاضر در نشست نورماندی، در برلین تشکیل جلسه می‌دهند تا درباره اعزام حافظان صلح به دونباس و اجرای توافق مینسک رایزنی کنند.

با شدت گرفتن بحران اوکراین، وزرای خارجه آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه فوریه گذشته در نشستی در مینسک پایتخت بلاروس درباره استقرار آتش‌بس و خروج تسلیحات سنگین از منطقه به توافق رسیدند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false