×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کارتر: آماده هدف‌گیری تاسیسات هسته‌ای ایران هستیم

وزیر دفاع آمریکا تهدید کرد که درصورت عدم توافق نهایی ایران و غرب بمب‌های این کشور آماده انهدام تاسیسات هسته‌ای ایران هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد که بمب‌های بتن‌شکن این کشور آماده نفوذ و انهدام تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی ایران هستند. وزیر دفاع آمریکا با این اظهار نظر به نوعی ایران را تهدید کرد که درصورت عدم توافق نهایی هسته‌ای با قدرتهای جهانی احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان بر روی میز است.

کارتر در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان با اشاره به MOP که یکی از قدرتمندترین تسلیحات متعارف آمریکا به شمار می‌رود گفت: ما توانمندی لازم برای تعطیلی، عقبگرد و تخریب برنامه هسته‌ای ایران را داریم و معتقدم که ایرانی‌ها از آن اطلاع دارند.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که تسلیحات مذکور امکان تخریب تاسیسات فردو را دارد یا خیر گفت: بله. این تسلیحات برای همین منظور طراحی شده‌اند.

البته کارتر در ادامه گفت که گزینه مذاکره را به حمله نظامی ترجیح می‌دهد زیرا اقدام نظامی در طول زمان برگشت‌پذیر است اما تاکید کرد که وظیفه وی به عنوان وزیر دفاع آمریکا اطمینان از روی میز قرار داشتن گزینه نظامی مذکور است.

وی همچنین درباره نگرانی‌های واشنگتن نسبت به برنامه هسته‌ای کره شمالی نیز گفت: کره شمالی با سوریه همکاری داشته و به این کشور در ساخت یک راکتور کمک کرده است.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false