×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چرایی توصیه به خواندن نمازهای مستحبی

آموزه های اسلام هیچ عملی را بدون دلیل توصیه نمی کند و حتما برای آن دلیلی منطقی دارد از جمله این موارد نمازهای مستحبی است که توصیه به آن بدون فلسفه نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"،حضور قلب اصلی ترین عامل پذیرش نمازهای ما از جانب خداوند است که اگر نباشد نماز همچون کالبد بدون روح است و تاثیری ندارد، از این رو، آموزه های دینی بر این مهم تاکید دارند.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «خداوند نماز بنده اى را که دلش در کنار بدنش حضور ندارد، نمى پذیرد.»

امیرمومنان علی (ع) درباره حضور قلب می فرمایند: «هیچ یک از شما با کسالت و خواب آلودگى به نماز نایستد و به خودش نیز فکر نکند؛ زیرا در پیشگاه پروردگارِ عزّ و جلّ خویش قرار دارد. بنده را همان مقدار از نمازش نصیب است که با توجّهِ قلبى او همراه باشد.»

امام صادق (ع) نیز در این باره فرموده اند: «هر که نماز گزارد و به نمازش [با دل] رو کند و با خودش فکر نکند و در نماز سهو و غفلت نکند تا وقتى که به نماز رو دارد خداوند به او رو مى کند. گاه باشد که نیمى از نماز یا یک سوم آن، یا یک چهارمش و یا یک پنجم آن پذیرفته مى شود. به نمازهاى مستحب از آن رو دستور داده شده است تا آن مقدار از نمازهاى واجب را که پذیرفته نشده، تکمیل (جبران) کند.»

نماز توام با بی توجهی به دنیا و مافیها دارای برکات و ثمراتی است که روایات بر آن تصریح دارند.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «هر که دو رکعت نماز بگزارد و در آن دو رکعت به هیچ امرى از امور دنیا فکر نکند، خداوند گناهانش را مى آمرزد.»

امام صادق (ع) نیز در این باره فرموده اند: «هر که دو رکعت نماز بخواند و بداند در آنها چه مى گوید، نمازش که تمام شد گناهى میان او و خداوند باقى نماند.»

منبع: قدس آن لاین

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false