×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هاآرتص:حزب الله می‌تواند روزانه ۱۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کند

فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی موشک‌های حزب‌الله لبنان را برای اسرائیل خطرناک‌تر از برنامه هسته‌ای ایران خواند و سرمایه‌گذاری اسرائیل برای احداث سامانه‌های ضد موشکی برای مقابله با آن‌ها را نیز یک حماقت دانست.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی به نقل از ژنرال ایال ایزنبرگ فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در آستانه عید پاک یهودی گفت: حزب‌الله لبنان در جنگ آینده می‌تواند روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کند، در این صورت نیاز به تأمین مناطق مسکونی جایگزین برای ده‌ها هزار نفر از شهروندان وجود دارد.

هاآرتص با اشاره به این سخن ایزنبرگ نوشت که این پیش بینی دردناک مجموعه ای از سوالات را ایجاد می‌کند که عبارتند از: سر کردگان نظامی و غیرنظامی اسرائیل در دهه اخیر چه می‌کردند؟ چرا آن‌ها در جا می‌زدند؟ چرا مانع از تجهیز حزب‌الله لبنان به ده‌ها هزار موشک پیشرفته که می‌تواند هر نقطه‌ای در اسرائیل را هدف قرار دهد، نشده‌اند؟

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به اینکه در جنگ دوم لبنان ۱۵۵ نظامی و غیرنظامی [صهیونیست] کشته شدند که بیشتر آن‌ها در حملات موشکی به جبهه داخلی بوده، نوشت که اگر اسرائیل در آن زمان مانع از تجهیز حزب‌الله لبنان به سلاح‌های متعدد می‌شد، خطرات جبهه شمالی امروز به‌ مراتب کمتر بود، اما همین سران اسرائیل همان‌گونه که در جنگ شکست خوردند، در ممانعت از تجهیز حزب ‌الله و بروز جنگ احتمالی آینده نیز شکست خوردند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، حزب ‌الله لبنان از آن زمان تاکنون با حدود صد هزار موشک تأسیس شده است، اما کابینه های متعدد اسرائیل هیچ اقدامی برای ممانعت از این روند انجام نداده‌اند. مهم است که به یاد داشته باشیم که بیشتر این موشک‌ها در ۶ سال اخیر و در زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل بوده، به دست حزب‌الله لبنان رسیده است.

هاآرتص خطر موشک‌های حزب ‌الله لبنان را بیشتر از خطر برنامه هسته‌ای ایران دانست و گفت که نباید منتظر اقدام اول از سوی دشمن باشیم، اقدامی که دیر یا زود انجام خواهد شد و می‌تواند به مرگ هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌ها و مراکز استراتژیک و هزاران ساختمان مسکونی منجر شود.

این گزارش استفاده از سامانه های موشکی حیتس و عصای سحر آمیز برای جبران ناکارآمدی گنبد آهنین جهت مقابله با ۱۵۰۰موشک در روز و حتی ۱۵۰ موشک را یک حماقت خواند و تصریح کرد که تنها حمله پیش دستانه و غافلگیر کننده می‌تواند تعداد کشته‌های اسرائیلی‌ها را کم کند و از خسارت‌های اقتصادی و روحی در درگیری آینده بکاهد.

 
منبع: تسنیم
 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false