×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ناگفته‌های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص)

«آی.آر. رحمان»،آهنگساز هندی فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» به کارگردانی «مجیدی مجیدی»، همکاری با «مجیدی» را پرچالش‌ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط ۶ ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می‌خواهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، «آی. آر. رحمان»، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم‌های موفقی چون «میلیونر زاغه نشین»، «127 ساعت» و «الیزابت: دوران طلایی» را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با «مجید مجیدی» در پروژه «محمد رسول‌الله» را یکی از خاطره‌انگیزترین، پرچالش‌ترین و سخت‌ترین پروژه کاری خود می‌داند.

«رحمان» در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده‌ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود ۲۵-۲۰ سال از آشنایی ماها می‌گذرد…ولی مجیدی آنچه را که انجام می‌دادم را متوجه نمی‌شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی‌دانست.
وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می‌نواختم، این سؤال برایش پیش می‌آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت‌های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از ۶ ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم.

وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی‌رغم محدودیت‌های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می‌کنند. همیشه می‌خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی‌داد.

«رحمان» در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم «ضربه شلاق» را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند.
به گزارش فارس، این آهنگساز ۴۸ ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم «محمد (ص)» بسیار بالاست و همکاری با «مجیدی» برای او تجربه فوق‌العاده‌ای بوده است.

وی در این مصاحبه گفت:  علی‌رغم استرس‌های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان‌دهنده‌ای بود.

بنا بر این گزارش، «آی.آر. رحمن» با نام «دیلیپ کومار» در خانواده‌ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به «الله راخا رحمان» تغییر داد.

«رحمن» از ۱۶ سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال ۱۹۹۰ ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد.

نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.

مجلهٔ تایم در سال ۲۰۰۹ رحمان را در لیست تایم ۱۰۰ به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده‌است.

او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون  چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false