"قطار پولدارها" به اصفهان رسید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
"قطار پولدارها" به اصفهان رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ورود قطار گردشگران خارجی به کشور نشان دهنده این است که ایران از نظر امنیت، شرایط بسیار مناسبی دارد و همچنین راه‌ها و امکانات، ابزارها و زیرساخت‌های توسعه گردشگری فراهم شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، فریدون اللهیاری، با اشاره به قطار عقاب طلایی که امروز به اصفهان رسید و توقف آن در این شهر، اظهار کرد: از سال گذشته بحث برنامه‌ریزی برای برگزاری تورها و حضور مخاطبان اروپایی، آمریکایی و استرالیایی از طریق راه‌آهن فراهم شد.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که کشور ما از نظر امنیت، شرایط بسیار مناسبی دارد و همچنین راه‌ها و امکانات، ابزارها و زیرساخت‌های توسعه گردشگری فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۲۰۱۴ چند مورد قطار گردشگری در کشور تردد کرد و در سال ۲۰۱۵ تعداد قابل ملاحظه‌ای برنامه و تور طراحی شده است که طبق آن گردشگران خارجی از شهرهای تاریخی کشور بازدید خواهند کرد.

اللهیاری ادامه داد: امروز نخستین قطار گردشگری به استان اصفهان وارد شد و برنامه استقبال از گردشگران خارجی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این قطار گردشگری ۷۲ نفر سرنشین دارد و تمام آنها آمریکایی هستند، اضافه کرد: این گردشگران در یک روز از شهر و بناهای تاریخی اصفهان بازدید خواهند کرد و پس از اصفهان به استان فارس خواهند رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: قطار گردشگری از استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، تهران، اصفهان و فارس عبور می‌کند و در هر کدام از استان‌ها برنامه‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته شده است.

اللهیاری با بیان اینکه این گونه قطارها بیشتر جنبه نمادین دارند، افزود: در مورد قطار گردشگری بحث توسعه ارتباطات و گردشگری از طریق سیستم‌های ریلی و راه‌آهن اهمیت دارد و این قطارها امکانات فوق‌العاده مدرن و پیشرفته اقامتی و رفاهی را در خود دارند.

وی تصریح کرد: ممکن است در کشور زیرساخت‌های اقامتی در حد کافی وجود نداشته باشد اما ورود این نوع مسافران با قطارهای گردشگری این امکان را فراهم می‌کند که گردشگران خارجی وارد کشور شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: گردشگران خارجی که با قطارهای گردشگری وارد کشور می‌شوند، امکانات و زیرساخت‌های اقامتی را خودشان دارند و از سایر امکانات کشور نیز استفاده می‌کنند، بازدیدها را انجام می‌دهند و ما نیز از مواهب حضور گردشگر در کشور بهره‌مند می‌شویم.

اللهیاری به برنامه‌های بعدی قطار گردشگری اشاره و تأکید کرد: این قطار معمولاً از مجارستان حرکت می‌کند و برنامه بعدی احتمالاً در ۲۷ فروردین و با گردشگران آمریکایی، اروپایی و استرالیایی خواهد بود.

عقاب طلایی سال گذشته (۲۰۱۴ میلادی) دو سفر رفت و برگشت در ایران داشت. قطار پر سر و صدای اکسپرس دانوب که به قطار پولدارها مشهور است، سال گذشته حدود ۱۴۰ مسافر را با ملیت‌های اروپایی‌، آمریکایی، استرالیایی و حتی آسیایی به ایران آورد. طبق تقویم تعریف شده، قرار است این قطار تا پایان سال ۲۰۱۵ هشت برنامه‌ رفت و برگشت به ایران داشته باشد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false