×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ربیعی: کارفرماها عامل افزایش تجرد زنان هستند

وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال زنان در مشاغل خدماتی در حال گسترش است گفت:باید در زمینه سیاست های جمعیت نظارت بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم جایگاه خوبی برای زنان در زمینه اشتغال قائل شویم.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی ربعیی،‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز با حضور در مراسم جشن بزرگداشت تولید حضرت زهرا و بزرگداشت مقام زن که در محل وزارت کار برگزار شد با اشاره به اینکه نمی‌توانیم واقعیت اجتماعی زن را نادیده بگیریم گفت: آمارها حکایت از این دارد که اشتغال زنان پایین آمده است و شرکت های خصوصی و خدماتی در توسعه خدمات غالباً‌ زنانه هستند.

 وی درباره اشتغال زنان مجرد اظهار کرد: به طور کلی تجرد زنان در ایران افزایش یافته است که عده‌ای علت این امر را مشکلات ازدواج می‌دانند اما به اعتقاد من بسیاری از کارفرمایان به خصوص در بخش خصوصی از استخدام نیروی کار غیر مجرد استقبال نمی‌کنند. همین امر باعث می‌شود که ما در آینده با زنان مجرد سالمند مواجه شویم که جامعه هیچ آمادگی برای مقابله با آن ندارد.

 ربیعی با بیان اینکه حفظ سطح اشتغال زنان و برنامه ریزی برای افزایش اشتغال زنان، قانون و محیط کار از مواردی است که باید در سیاست گذاری ها مورد توجه قرار گیرد گفت: بهبود وضعیت رفاهی زنان بویژه زنان سرپرست خانوار از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: باید در زمینه سیاست های جمعیت نظارت بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم جایگاه خوبی برای زنان در زمینه اشتغال قائل شویم. باید تعادلی بین کار و زندگی ایجاد شود به طوری که هیچکدام نفی کننده دیگری نباشند.

 *هفده تن: رشد اقتصاد بالا راه کار حل معضل بیکاری

 در ادامه این مراسم هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ایجاد تعادل بین کار و زندگی مسئله مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد گفت: باید بدانیم که هدف از کار ایجاد یک زندگی بهتر با کیفیت مناسب و مطلوب است.

 وی با بیان اینکه باید به سمتی پیش رویم که نرخ بیکاری کاهش یابد بیان کرد:باید نرخ مشارکت اقتصادی به گونه ای افزایش یابد که حضور زنان بیشتر شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مهمترین گام برای حل معضل بیکاری در کشور را دستیابی به رشد اقتصادی بالا عنوان نمود و گفت: مدیران استانی باید با بهره گیری مناسب از ظرفیت ها و قابلیت ها ی استان برای افزایش توان اقتصادی تلاش کنند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false