×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تکلیف  ما با رژیم آل سعود و یاد آوری چند نکته مهم

بررسی سوابق رابطه جمهوری اسلامی ایران با رژیم آل سعود نشان می دهد که این رژیم همواره با عناد مخصوص خود نسبت به ایران اسلامی برخورد کرده و در این مسیر از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، بررسی سوابق رابطه جمهوری اسلامی ایران با رژیم آل سعود نشان می دهد که  این رژیم همواره با عناد مخصوص خود نسبت به ایران اسلامی برخورد کرده و در این مسیر از هیچ اقدامی فرو گذار نکرده است. کشتار خونین حجاج بیگناه ایرانی در سال ۱۳۶۶ یکی از جنایات فراموش ناشدنی این رژیم آمریکایی صهیونیستی است. یکی از اتفاقات تلخ که لطمه ی روحی شدیدی به امام راحل (ره) وارد ساخت همین شکستن حرمت خانه ی خدا و کشتار بی رحمانه حجاج بود که امام این جنایت سعودی ها را یک جرم غیر قابل بخشش عنوان نمودند.
هر چند که بعد از آن جنایت چند سالی سفر حجاج به مکه متوقف شد ولی از آنجا که حج یکی از فرائض و واجبات دینی است، روابط به گونه ای شکل گرفت تا امکان انجام مناسک حج برای حجاج فراهم گردد.
رژیم آل سعود براساس خباثت باطنی و وابستگی کامل به جهان سلطه خصوصاً آمریکا و انگلیس، با سوء استفاده از موضوع حج هر آنچه تا کنون از دستش بر آمده علیه ایران اسلامی انجام داده است. این در حالی است که در داخل نیز با کشتار شیعیان مظلوم عربستانی و به خاک و خون کشاندن اعتراضات آن ها و صدور حکم اعدام برای روحانی بزرگ شیعی شیخ النمر و همچنین حمله طولانی مدت به کشور یمن که می داند اینها مورد حمایت ایران هستند ضدیت خود را با اسلام شیعی نشان داده است.
نقش برجسته عربستان سعودی در کاهش قیمت نفت آن هم در زمانی که مذاکرات ایران با ۱+۵ در حال انجام بود یکی دیگر از توطئه های این رژیم مزدور علیه نظام جمهوری اسلامی است.
حمایت از گروه های تروریستی با نام ها و عناوین مختلف برای ضربه زدن به کشورهای شیعه و متحد ایران اسلامی و جنایت هایی که این گروه ها تاکنون مرتکب شده اند رژیم سعودی را به عنوان یک رژیم خونخوار در اذهان ترسیم نموده است. فهرست اقدامات مخرب این رژیم آمریکایی علیه ایران اسلامی آنقدر گسترده است. که باید به طور ویژه بدان پرداخت.
آخرین جنایت آل سعود تجاوز به دو نوجوان ایرانی بود که برای انجام مناسک حج عمره  به سرزمین عربستان پاگذاشته بودند. این اقدام سبعانه که نشان دهنده ی عمق ماهیت اخلاقی و اعتقادی این رژیم است یکی از تلخ ترین روزها را برای مردم مسلمان و متعهد ایران رقم زده است. به گونه ای که نوعی اعتراضات سراسری را در قالب تجمعات و راهپیمایی ها یا فضای رسانه ای و اجتماعی و مجازی و یا فضای محاوره ای بین مردم رقم زده است.
هم اکنون نحوه ی برخورد دولت جمهوری اسلامی ایران با رفتار حیوانی این دو مأمور سعودی که بدون تردید طبق یک برنامه ریزی از سوی دولت این کشور بوده است برای پاسخگویی به افکار عمومی بسیار مهم است.
در این مقوله دولت دو نقش و تکلیف عمده را بر دوش دارد یکی در فضای دیپلماتیک، آن هم در بالاترین توان یعنی درخواست مجازات عوامل دین حادثه تلخ و، محکومیت این رژیم در فضای بین المللی و افشای ماهیت آن، به گونه ای که جهان اسلام متوجه شوند که پادشاه عربستان سعودی نه تنها خادم الحرمین نیست بلکه خائن الحرمین و مجموعه این رژیم یکی از فاسدترین دولتمردان در جهان هستند. وقتی رژیم آل سعود در بالاترین ظرفیت علیه ایران اسلامی مشغول توطئه است و هدفش جز سرنگونی رژیم مردمی و الهی جمهوری اسلامی نیست. چرا ایران افشای ماهیت این رژیم کوتاهی نمایید.
سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و مداحان که بخشی از آن حمله به سعودی ها  و افشای ماهیت رژیم پلید این کشور بود بهترین الگو و نقشه ی راه برای دولتمردان است. تجربه نشان داده که هر چه در این مورد ما کوتاهی و گذشت داشته باشیم آن ها پرروتر و جسورتر می شوند و خود را در موضع برتر و ایران اسلامی را در موضع انفعال قرار می دهند.
نکته ی دوم تعیین تکلیف حج عمره است. هرچند حج عمره یک عمل عبادی است و در آموزه های دینی بر انجام فرایض حج اعم از واجب و مستحب تأکید فراوان شده است، اما یک عمل مستحبی که موجب شود عزت ایرانی مسلمان و شیعه لگد کوب شود قابل توجیه نخواهد بود. نرفتن به حج عمره در مدت زمانی محدود تا تغییر رفتار رژیم آل سعود که متأسفانه در سال های اخیر انواع بی حرمتی ها را به حجاج ایرانی روا داشته اند قبل از آنکه با هدف ضربه ی اقتصادی به رژیم آل سعود باشد برای احیای عزت از دست رفته ی حجاج ایرانی توسط این رژیم مزدور باید باشد. در عین حال محروم ماندن بازار مکه و مدینه از حضور حجاج ایرانی ضربه ی سختی به بازاریان این کشور وارد خواهد ساخت و رژیم سعودی متوجه خواهد شد که بخش وسیعی از رونق بازار او توسط خریدهای حجاج ایرانی است. مطمئناً این اقدام که یک نوع تحریم نیز محسوب خواهد شد در ایجاد نارضایتی در بین بازاریان سعودی مؤثر  واقع خواهد شد.
هر چند که دولتمردان خصوصاً وزارت امور خارجه تاکنون نسبت به این عمل شنیع اعتراضاتی را نسبت به دولت سعودی داشته اند ولی به نظر می رسد آن عزم و اراده ای واقعی در برخورد قاطع با رژیم آل سعود در میان دولتمردان و سیاسیون هم فکر دولت وجود نداشته باشد. روزنامه شرق در همین رابطه نوشت: «شاید به صلاح کشور نباشد که در شرایط جدید یک تقابل و تخاصم جدید به روابط ایران و عربستان اضافه شود. بنابراین در بحث حج نباید وارد موردی شویم که در آن تنش وجود دارد و اگر موضوع تحریم حج به عنوان یک راه مقابله با عربستان تصور شود، تصور درستی نیست. پول مصرفی مردم ایران در عربستان، در مقابل سایر درآمدهای این کشور ناچیز است و ضربه ای برای اقتصاد عربستان نخواهد بود.» البته نوع روابط و ادعای دوستی با سعودی ها از سوی پدر خوانده ی دولتمردان  یعنی جناب آقای هاشمی رفسنجانی و همچنین مسافرت های رئیس دولت اصلاحات به عربستان سعودی و دیدار با شاه این کشور و جلب حمایت مالی آنان در ایجاد فتنه علیه نظام جمهوری اسلامی بی تأثیر در ارائه چنین تفسیرهایی نیست.
تعطیلی دراز مدت حج به هیچ وجه نباید سیاست جمهوری اسلامی باشد ولی رفتار ما نیز نباید به گونه ای باشد که سعودی ها با این بهانه هر رفتار ناجوانمردانه ای را با ما داشته باشند.
اما نکته ای دیگر نیز که نباید از آن گذشت سوء استفاده ای است که عده ای در این بازار پر آشوب از رفتار هنجار شکنانه دو مأمور سعودی می کنند. عده ای این رفتار را به جنگ ملت ایران و مردم عربستان سعودی یا سایر اعراب می خواهند تبدیل کنند که امری قابل قبول نیست. اتحاد مردم مسلمان ایران با جهان اسلام که مردم کشورهای عربی نیز جزیی از آن هستند یک امر استراتژیک است و نباید با توهین روا داشتن به اعراب مسلمان به این ارتباط لطمه وارد کرد. حساب دولت های سرسپرده عربی با مردم این کشورها را باید جدا کرد.
عده ای تحت همین عنوان سیر قهقرایی به رفتارهای غلط ایران باستان دارند که این نیز از نظر ما قابل قبول نیست.
عده ای نیز که از آخور سلطنت رژیم پهلوی ارتزاق می کرده اند. دنبال آن هستند از شاه خائن ایران که در راستای سرسپردگیش به آمریکا گاهی تقابلی با اعراب داشت یک قهرمان بسازند. در حالی که خیانت بزرگ این رژیم در موافقت با تجزیه بحرین از ایران بزرگ گناهی نابخشودنی است که هیچ ایرانی غیرتمند آن را فراموش نمی کند.
عده ای نیز تحت این بهانه احکام اسلام و اصل حج را زیر سؤال می برند که به اینها نیز باید گفت حج یکی از ارکان اسلام است و اگر به درستی برگزار شود هیچ برنامه ی عبادی به اندازه ی آن در ایجاد اتحاد و انسجام مسلمانان و همچنین اصلاح روحیات و افکار و اعتقادات مردم مؤثر نمی باشد. عده ای تلاش می کنند این فریضه بزرگ را که فرصتی اختصاصی برای اسلام و پیروانش است کم رنگ کنند. امید است جوانان خصوصاً آن ها که در فضای مجازی فعالند فریب این اسلام ستیزی ها را نخورند.
تصور کنید اگر مکه و مدینه در اختیار دولتی اسلامی به معنای واقعی بود، مسلمانان جهان چه سرنوشتی داشتند و چقدر این ظرفیت بزرگ دینی در بیداری اسلامی و دستیابی مسلمانان به حقوق از دست رفته اشان نقش آفرین بود. نکته آخر اینکه برخورد قاطع، انقلابی همراه با تدبیر و مصلحت که برخاسته از رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد با رژیم آل سعود مطالبه ای مردمی است و دولتمردان نباید آن را فراموش کنند.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false