افزایش قیمت خودروهای داخلی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش قیمت خودروهای داخلی

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی کلید خورد و در اولین مرحله، قیمت محصولات سایپا ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافت که دلیل این اقدام، افزایش مالیات بر ارزش افزوده عنوان می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، شرکت‌ سایپا قیمت تولیداتش را بین ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش داد که نمایندگی‌های فروش این شرکت‌، دلیل این افزایش قیمت را رشد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث عنوان می‌کنند.

به این ترتیب قیمت محصولات سایپا بین ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش یافته و قیمت‌های جدید به نمایندگی‌های فروش این شرکت‌ها ابلاغ شده است.

بر این اساس، قیمت سایپا ۱۱۱ مدل SE معادل ۲۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان، سایپا ۱۳۱ مدل SE معادل ۱۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ مدل SE معادل ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است که نسبت به قیمت‌های سال ۹۳ معادل ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته اند.

قیمت سایپا ۱۴۱ مدل SE نیز ۱۹ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت تیبا صندوق‌دار هم با رشد ۲۵۰ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده است. قیمت تیبا هاچ‌بک نیز ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت پارس تندر۹۰ از ۳۸ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان به ۳۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت سراتو اتوماتیک نیز با رشد ۷۹۰ هزار تومانی به ۹۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده و نوع دنده‌ای این خودرو نیز با افزایش قیمت ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی، به قیمت ۷۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان از سوی نمایندگی‌ سایپا عرضه می‌شود.

قیمت پیکاپ ریچ دوکابین نیز با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی به ۶۵ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در قیمت‌گذاری جدید محصولات سایپا، قیمت چانگان ایدو ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چانگان CS35 معادل ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و Z300 نیز ۷۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

این در حالی است که هنوز قیمت جدید محصولات ایران خودرو به نمایندگی‌های فروش این شرکت ابلاغ نشده است اما مسئول فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو گفت که قرار است قیمت تولیدات این شرکت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

وی گفت: در مشکلی که در مورد فروش برخی خودروها پیش آمده بود، از طرف ایران خودرو با ما گفتند که باید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان مابه‌التفاوت قیمت را لحاظ کنیم.

قیمت خودروهای داخلی در حالی افزایش یافته که نرخ بیمه شخص ثالث امسال افزایشی نداشته و میزان مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها یک درصد رشد داشته است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false