×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیروزی بزرگ پرسپولیس باگل مهدی طارمی + تصویر

سرخپوشان در حالی هفته چهارم خود در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان می روند که بازی رفت خود را در مقابل این تیم با شکست سنگینی از سر گذراندند.

به گزارش "چغادک نیوز"، پرسپولیس به مدد فشار فوق العاده هوادارانش در دیگ جوشان آزادی، موفق به پیروزی مقابل حریفی شد که لحظات سختی را برای قرمزها ایجاد کرد. النصر که با تمام قوا در این بازی حاضر شده بود، در نهایت مغلوب یک پنالتی شد تا برای صعود به مرحله بعد به پیروزی در دو بازی آینده نیاز داشته باشد. این در حالی است که پرسپولیس با ۹ امتیاز شرایط بهتری برای حضور در مرحله بعد دارد. آنها با کسب نتیجه خوب مقابل بنیادکار صعود خواهند کرد. این یک هدیه ویژه به برانکو ایوانکوویچ است که باید پرسپولیس را در آسیا با موفقیت به سمت جلو حرکت بدهد.

داوران: ما نینگ (چین)، کمک ها: هو ویمینگ (چین)، مو یوکسین (چین)
اخطار: دقیقه ۵ هاوساوی (النصر)، دقیقه ۴۵+۳ خانزاده (پرسپولیس)، عالیشاه ۶۶ (پرسپولیس)، صادقیان ۶۷ (پرسپولیس)

پرسپولیس ایران: سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، محمد رضا خانزاده، مایکل اومانیا، حمید علی عسگر، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل(۹۰+۶ بابک حاتمی)  و مهدی طارمی(۸۴ -علی علیپور)

سرمربی: حسین عبدی

النصر عربستان: عبداله الانزی، محمد ابراهیم، آرماندو ویلا، خالد الغمدی، حسین عبدالغنی، آدرین میرزجسکی، حسن راهب، جبرین، شراهیلی، عباس الفرج، هاوساوی
سرمربی: خورخه داسیلوا

 

شرح گل:
پرسپولیس یک النصر صفر (دقیقه ۶۰ مهدی طارمی): مهدی طارمی با ضربه چیپ و خلاف جهت حرکت دروازه بان النصر دروازه این تیم را باز کرد و پرسپولیس را پیش انداخت.

دقایق حساس:
دقیقه ۵ – فرار طارمی در بین مدافعان النصر، اولین موقعیت را برای سرخپوشان ایجاد می کند اما خطای مدافع النصرها باعث از دست رفتن این موقعیت شد.
دقیقه ۸ – حرکت آرماندو ویلا و شوت او در بین مدافعان پرسپولیس موقعیت خطرناکی برای النصری ها به وجود آورد که ضربه وی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
دقیقه ۱۸ – شوت خطرناک نورالهی از پشت محوطه جریمه با عکس العمل عجیب دروازه بان النصر مهار شد.
دقیقه ۳۰ – باز هم شوت از راه دور نورالهی دروازه تیم النصر را تهدید کرد که این بار هم این توپ توسط دروازه بان النصر مهار شد.
دقیقه ۳۱ – کرنر گابریل از جناح راست روی دروازه تیم النصر ایجاد خطر کرد اما مدافعان النصر دست پاچه توپ را دور کردند.
دقیقه ۳۲ – باز هم کرنر دیگری توسط گابریل این باز از جناح چپ، با ضربه سر نورمحمدی به شدت دروازه تیم النصر را تهدید کرد.
دقیقه ۳۴ – همکاری گابریل و طارمی، موقعیت خوبی را برای علی عسگری پیش تاخته ساخت، اما ضربه سر زیبای او به کرنر فرستاده شد.
دقیقه ۳۵ – سانتر گابریل در محوطه شش قدم تیم النصر، با ضربه سر عالیشاه دروازه تیم النصر را با خطر مواجه کرد و این موقعیت توسط مدافعین این تیم به کرنر رفت.
۳۸ – سانتر خطرناک میرزجسکی، روی دروازه پرسپولیس را سوشا مکانی از روی دروازه این تیم دور کرد.
۳۹ – حمله دیگر النصری ها پس از حملات پرسپولیس، روی دروازه سرخپوشان انجام گرفت و این بار هم ارسال بازیکنان این تیم توسط مکانی مهار شد.
۴۱ – شوت محکم النصری ها، از پشت محوطه جریمه پرسپولیس توسط سوشا مکانی و با یک دست دفع شد.
۵۳ – اولین خطر جدی را در نیمه دوم امید عالیشاه ایجاد کرد و به راحتی نیز آن را از دست داد. فرار شماره دو پرسپولیس به درون محوطه جریمه در نهایت با ضربه ناقص این بازیکن همراه بود.
۵۵ – شوت دیدنی آدریان با اختلاف کمی از بالای دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.
۵۸ – حرکت دیدنی عالیشاه و پاس او به طارمی، مدافعان النصر را مجبور به خطای پنالتی کرد.
۷۵- بهترین بخت النصر در این دقیقه به هدر رفت و ضربه سر آدریان بازیکن لهستانی، به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد.
۷۶ – شوت از راه دور بازیکن النصر با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.
۸۹ – شوت سنگین میرزجسکی از فاصله ۳۰ متری به شدت دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما واکنش سوشا باعث دفع این توپ شد.
۹۰ – باز هم حرکت میرزجسکی در میان مدافعان پرسپولیس فرصتی را برای این تیم بوجود آورد اما خودخواهی وی باعث شد این توپ از بالای دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.
۹۶ – ضربه سر مدافع النصر، به شکل خطرناکی از کنار دروازه مکانی به بیرون رفت.

 

حاشیه :
*تنش شدید بین بازیکنان دو تیم در سه نوبت، در میانه های نیمه دوم، بازی را قطع کرد.

شرح بازی:
پرسپولیس در دیدار حساس و با استفاده از پتانسیلی که صدهزار هوادار این تیم به بازیکنان درون زمین منتقل کرده بودند، توانست بازی را در دست بگیرد و توسط فرناندو، عالیشاه و طارمی به گل برسد. شاگردان حسین عبدی در این دیدار منظم و حساب شده حمله کردند و از اشتباهات فردی شان نیز خبری نبود و سه امتیاز حساس را به حساب خود ریختند. النصری ها هم که بعد از دریافت گل، بازی را در دست گرفته بودند، نتوانستند از فرصت های خود استفاده کنند و وارد جنگ روانی بازیکنان پرسپولیس شدند تا در نهایت زمان بازی به سود شاگردان عبدی هدر رود و این تیم به پشتوانه گل مهدی طارمی در روزی که استادیوم آزادی پرشورترین روز خود را پشت سر می‌ گذاشت به ۳ امتیاز حساس برسد و به صدرجدول گروه A تکیه کند.

بهترین بازیکن زمین:
مهدی طارمی و امید عالیشاه با جنب و جوش فوق العاده در خط حمله پرسپولیس بارها و بارها خط دفاع النصر را آزار دادند و تک گل این بازی نیز روی حرکت مهدی طارمی به ثمر رسید.

اتفاق ویژه:
به جزء حضور صدهزارنفری هواداران پرسپولیس تنش بی سابقه در حین بازی و بین بازیکنان دو تیم از اتفاقات ویژه این بازی بود. بازی که در آن پرسپولیسی ها در نهایت موفق به شکست صدرنشین لیگ عربستان شدند.

 

 

در جریان ادامه مسابقات هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در گروه لخویا در قطر به مصاف بنیادکار رفته بود که در نهایت این دیدار با تک گل دقیقه ۴۳ به سود تیم میزبان به پایان رسید.  لخویا با این پیروزی ۷ امتیازی شد و با ۲ امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم جدول گروه A گرفت.

 

ردیف تیم بازی ها برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
۱ پرسپولیس ۴ ۳ ۰ ۱ ۵ ۳ ۲ ۹
۲ لخویای قطر ۴ ۲ ۱ ۱ ۳ ۴ ۷
۳ النصر عربستان ۴ ۱ ۲ ۱ ۵ ۳ ۲ ۵
۴ بنیادکار ۴ ۰ ۱ ۳ ۱ ۴  

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false