حکم اعدام «گرگ های زرد» صادر شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حکم اعدام «گرگ های زرد» صادر شد

دو فرد شیطان صفت که به «گرگ های زرد» معروف شده اند با صدور رای دادگاه به اعدام در ملاء عام محکوم شدند.

به گزارش "چغادک نیوز"،رسیدگی به پرونده «گرگ های زرد» از آبان سال گذشته هنگامی در دستور کار پلیس جنایی خراسان رضوی قرار گرفت که دختر جوانی با مراجعه به اداره جنایی پلیس آگاهی پرده از اعمال شیطانی ۲ پژوسوار برداشت. او که یکی از طعمه های گرگ های زرد بود گفت: به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو زرد رنگ شدم، اما ناگهان جوان ۲۴ ساله ای که در صندلی عقب نشسته بود سرم را زیر صندلی کشاند و سپس با تهدید مرا در ۲۵ کیلومتری جاده مشهد- فریمان مورد آزار وحشیانه قرار دادند. این دختر که هنوز از یادآوری اعمال کثیف شیطان صفتان به خود می لرزید، ادامه داد: آن ها سپس مرا در نیمه های شب به مشهد بازگرداندند و در میدان تلویزیون رها کردند.

این در حالی بود که شاکی پرونده به دلیل عوارض شدید روحی و روانی نتوانسته بود چهره متجاوزان به نوامیس را به خاطر بسپارد و به همین دلیل نیز نتوانست هیچ سرنخ قابل پیگیری را به پلیس ارائه کند. در حالی که به دستور سرهنگ بیدمشکی (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) بررسی های کارآگاهان روی خودروهای ۴۰۵ زردرنگ متمرکز شده بود ۴ روز بعد گزارش مشابهی به پلیس آگاهی رسید و مشخص شد که متهمان از یک دستگاه تاکسی زردرنگ بین جاده ای استفاده کرده اند.

قربانی دوم این حادثه اعلام کرد لهجه ۲ متهم شبیه لهجه های مورد استفاده در یکی از شهرهای اطراف مشهد بود. به همین دلیل و با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده به شعبه ۸۱۱ دادسرای مشهد ارسال و توسط قاضی سیدجواد حسینی مورد رسیدگی قرار گرفت.

با صدور دستوراتی از سوی مقام قضایی، کارآگاهان با همکاری سازمان بازرسی تاکسیرانی و دیگر مراکز نظارتی، موفق شدند خودرو مذکور را در شهرستان فریمان شناسایی و ۲ متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

۲ جوان ۲۴ و ۲۵ ساله در حالی به ۴ فقره آدم ربایی و تجاوز به عنف اقرار کردند که یکی از طعمه های آن ها شناسایی نشد. بنابراین گزارش، در پی اعترافات صریح متهمان، قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مشهد) دستورات ویژه ای را برای بازجویی دقیق و سریع از متهمان و همچنین کشف زوایای پنهان این پرونده، صادر کرد.

 این در حالی بود که متهمان از نقش یکی دیگر از همدستانشان در ماجرای آدم ربایی و تجاوز پرده برداشتند به همین دلیل نیز بخشی از پرونده گرگ های زرد برای دستگیری متهم فراری در دادسرا مفتوح ماند.

 به دستور رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، قضات با تجربه دادگاه کیفری نیز رسیدگی ویژه به این پرونده را به صورت خارج از وقت آغاز کردند و جلسات محاکمه ۲ متهم با حضور وکلای مدافع آنان در شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی «بخشی نژاد» آغاز شد.

متهمان این پرونده که با توجه به اسناد و مدارک انکارناپذیر چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند وقتی در برابر سوالات تخصصی رئیس دادگاه و مستشارانش قرار گرفتند به صراحت جرایم ارتکابی خود را پذیرفتند و در چندین جلسه دادگاه و در حضور وکلای خود به اعمال شیطانی شان اعتراف کردند. با پایان یافتن جلسات محاکمه که تا اواخر سال گذشته به طول انجامید در نهایت قاضی «بخشی نژاد» پس از مشورت با مستشاران دادگاه، و با توجه به شکایت های مطرح شده، اعترافات صریح متهمان، گزارش ماموران انتظامی و پزشکی قانونی و همچنین دیگر مستندات و محتویات پرونده، جرایم ارتکابی آنان را محرز دانست و رای دادگاه را در این باره اعلام کرد.

براساس رای صادرشده، هر یک از متهمان این پرونده به اتهام ۴ فقره آدم ربایی به تحمل ۶۰ سال زندان و به اتهام تجاوز به عنف نیز به اعدام در ملاء عام محکوم شدند. همچنین در رای صادره از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری استان خراسان رضوی، حکم اعدام در یکی از میدان های شهر مشهد و با نظر مسئولان قضایی اجرا می شود.

شایان ذکر است، رای صادره از سوی دادگاه پس از ابلاغ به متهمان، قابل تجدید نظرخواهی در یکی از شعب دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض متهمان در مدت زمان قانونی، این پرونده در دیوان عالی کشور نیز مورد رسیدگی قرار می گیرد.

منبع: خراسان

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false