×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آیت الله صفایی: شهید مهدوی برگ زرینی را به استان بوشهر اضافه کرد/سالاری: مسئولان از فداکاری شهیدان در خدمات رسانی به مردم الگو بگیرند+ تصاویر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: استان بوشهر با دارا بودن قدمت ضد استعماری خود و خون شهیدان بزرگ سردارانی همچون نادر مهدوی و غلامحسین توسلی پا به عرصه مبارزه با استکبار جهانی گذاشتند و برگ زرین دیگری بر افتخارات این مرز بوم اضافه کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از "سپاس"، آئین نکوداشت شهید شاخص سازمان بسیج سال ۹۴ شهید نادر مهدوی با حضور اعضاء شورای تامین استان بوشهر، شورای فرهنگی، خانواده معظم شهدا و اقشار مردم استان بوشهر در روستای بحیری از توابع بخش مرکزی دشتی برگزار شد.

شهید مهدوی برگ زرینی را به استان بوشهر اظافه کرد

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهربوشهر درآیین نکو داشت شهید شاخص سازمان بسیج در جمع مردم و مسولین اظهار داشت: جهاد و شهادت در آموزه های تاریخ اسلام وجود دارد و این آموزه های بزرگ و ارزشمند دست مایه استقلال و دفاع و سر بلندی ملت اسلامی است و از آن طرف عدم وجود جهاد و شهادت در هر فرهنگی وجود رکود و سستی و ترس و خوف و در نهایت سیطره دشمنان را به دنبال دارد.

این استان اخلاق افزود: این یک دکترین و نگاه راهبری در نظام اسلامی است و یک تجربه تاریخی به شمار می آید و در عمود حیات بشر جا خوش کرده است ، در نتیجه هرجا که جهاد و شهادت و فرهنگ آن نبوده است ایستایی وجود نداشته و میرایی بر آن جامعه غلبه کرده است و اولین تبعه آن تسلیم در برابر دشمنان و سر افکندی تاریخی بوده است.

آیت الله صفایی ادامه داد:در تاریخ سیاسی جهان بسیاری از کشورها که راه جهاد را برنگزیدند و تسلیم دشمنان شدند در تاریخ حیات سیاسی خود سرافکنده شدند و زیر چکمه بیگانگان دچار بردگی فرهنگی شدند که هند نمونه ی بارز آن بود و سالهای سال زیر یوغ و سلطه بریتانیا بودند و انگلیسیها آن تاریخ پر از جنایت را در هند آفریدند اما پس از ورود گاندی به عرصه مبارزه و جهاد و القای روح شهادت طلبی در میان آنها، مردمان هند توانستند استقلال خود را به دست آورند.

 

مسئول شورای فرهنگی استان بوشهر گفت: ایران اسلامی ما نیز با دارا بودن فرهنگ شهادت و ایثار و داشتن سیاست حکومتی بر مبنای فقی، هرگاه که دشمنان قصد تعرض داشتند توانستند حرکت های پر رنگی با مقاومت جانانه از خود به نمایش گذارند و در برهه هایی هم که شهادت و ایثار رنگ می باخت کشور دچار بحران های مقطعی می شد.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر با دارا بودن قدمت ضد استعماری خود چه از زمان ورود پرتغالیها و چه در زمان ورود انگلیسها با دارا بودن این فرهنگ و وجود دلاورانی همچون رئیسعلی دلواری و خالو حسین دشتی و احمد خان تنگستانی و راهنمایی هایی علمایی بزرگ چون سید علی نقی دشتی  و سید مرتضی اهرمی توانستند تاریخ استان بوشهر را با خون خود به زیبایی به جهانیان شناسایی کنند و ازحاصل خون این شهیدان بزرگ سردارانی همچون نادر مهدوی و غلامحسین توسلی پا به عرصه مبارزه با استکبار جهانی گذاشتند و برگ زرین دیگری بر افتخارات این مرز بوم اضافه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مذاکرات هسته ای و تلاش گروه مذاکره کننده گفت:اگر امروز گروه مذاکره کننده ایران با رشادت در برابر قدرتهای جهانی می ایستند و یک تنه به پیش می روند حاصل ثبات و آرامشی است  که خون شهدایی چون نادر مهدوی آن را به ملت ایران هدیه داده اند و سربلندی این مردم و مرز و بوم حاصل خون این عزیزان است  و در نتیجه این خون هاست که ایران اسلامی امروز خورشیدی برای بیداری سایر ملل اسلامی در جان پر آشوب امروز است .

مسئولان از فداکاری شهیدان در خدمات رسانی به مردم الگو بگیرند

دکترمصطفی سالاری استاندار بوشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نام‌گذاری کردند اظهار داشت: امیدواریم درسالی که مزین به شعار همدلی وهم زبانی مردم ودولت است با الگوگرفتن ازشهدا در راه تحقق این شعار تلاش کنیم وهمه با هم گام‌های اساسی برای ترقی و توسعه پایدار کشور و حل مشکلات و جبران کمبودهای مردم برداریم.
 

وی با بیان اینکه شهدا با همدلی و همزبانی راه ایثار و شهادت دنبال کردند گفت: ایثار و فداکاری شهدا در برابر فعالیت‌ها و خدمات مسئولان بسیار ارزشمند است که خدمات مسئولان در برابرآنها ناچیز و غیر قابل قیاس است.

 
 
استاندار بوشهر، با بیان اینکه شهید مهدوی برای بیشتر مردم شناخته شده است تصریح کرد: مردم با رشادت‌ها و فداکاری‌های شهید مهدوی آشنا و قدردان این رشادت‌ها هستند.
 
 
دکترسالاری با بیان اینکه شهید مهدوی افتخار ملی و بین‌المللی است تصریح کرد:استان بوشهر در مبارزه با استعمار و استکبار سابقه درخشان دیرینه‌ای دارد و این رشادت‌ها از شهادت رئیسعلی دلواری شروع و این فرهنگ تا به شهید نادر مهدوی رسیده که این مهم راه‌آورد ملی داشته است.
 
 
وی تاکید کرد: همه مسئولان درمقابل ایثار وشهادت شهید مهدوی وظیفه‌ای سنگین دارند وآن الگوگرفتن ازفداکاری و جانفشانی این شهیدان است تا با گذشتن ازمنافع فردی، گروهی وحزبی خود برای ملت خدمت رسانی و زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کنند.

 
استانداربوشهر با بیان اینکه  برگزاری این همایش‌ها سبب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دربین نسل جوان انقلاب می‌شود بیان کرد:همه مدیون خون شهدا و بدهکار ایثار وجانفشانی آن‌ها هستیم.
 
 
دکترسالاری، ثبات، آرامش، اقتدار و صلابت کشور را مدیون خون شهدا دانست و گفت: کشورمان در منطقه‌ای که غالب آن نا امن است اکنون ایران اسلامی دارای آرامش، اقتدار و ثبات است که حاصل مجاهدت و فداکاری شهدای گرانقدر است.
 
 
استاندار بوشهر، با بیان اینکه امروز کشور در مسیر توسعه و امنیت قرار دارد افزود: اکنون که ایران اسلامی در مذاکرات هسته‌ای به موفقیت دست می‌‌یابد نتیجه مجاهدت و ایثار شهدای گرانقدر است.

 
 
دکترسالاری با بیان اینکه موفقیت درمذاکرات هسته‌ای با درایت وهدایت رهبر معطم انقلاب اسلامی و شجاعت و تدبیر رئیس جمهور وتلاش های تیم مذاکره کننده بدست آمده خاطر نشان کرد:بیانیه پایانی این مذاکره سبب عزت،سربلندی واقتدارایران اسلامی وعصبانیت، ناراحتی و سرافکندگی اسرائیل غاصب شده است.
 
 
وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند حقوق مسلم ملت  ایران را خدشه‌دارکنند تصریح کرد: ملت ما تا شهدایی مانند مهدوی و فرهنگ ایثار و شهادت دراین جامعه وجود دارد دشمنان نمی‌توانند حقوق مسلم و خلل ناپذیر ملت ایران را خدشه‌دار کنند.

 

باید شهید مهدوی را در جاهایی که مردم هستند معرفی کنیم

سردار پاسدار فتح الله جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این آئین اظهار داشت: انتخاب شهید ملی در کشور یک روند مشکلی دارد و همه شهدای ما عزیز و پر افتخار هستند.

جمیری افزود: انتخاب شهید ملی باید دارای شاخص‌هایی است که این شاخص‌ها در کمیته‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: همه استانهای کشور شهدایی با تمای ویژگی، اسناد و کتاب به این کمیته ها معرفی می‌کنند و از استان بوشهر نیز شهید مهدوی معرفی شد که مورد ارزیابی قرار گرفت.

عضو شورای تامین استان ادامه داد: شهید مهدوی دارای ویژگی و شاخص‌های زیادی است که مهمترین آنها نبرد نا برابر با ناو جنگی آمریکایی است که این کار شهید یک حرکت گروهی بوده است.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم بتوانیم نسل جوان را با شهید مهدوی و مهدوی‌ها آشنا کنیم شهید مهدوی شهید جهانی و بین المللی است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اضافه کرد: امروز اگر مبارزین دنیا می خواهند بر علیه آمریکا مبارزه کنند می توانند عکس شهید مهدوی بلند کنند و بگویند که این شهید توانست در آبها نیلگون خلیج فارس هیمنه آمریکا را در هم بکشند شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

جمیری خاطر نشان کرد: باید در تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، امام‌زاده‌ها و جاهایی که مردم مراجعه دارند شهید مهدوی را معرفی کنند.

عضو شورای تامین استان بیان کرد: همه مسئولین استانی عزمشان بر این است که این شهید شاخص را معرفی کنند و به عنوان نقطه قوت که می‌توان در برابر آمریکا معرفی شود.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم، گفت: ۲۲ فروردین ماه با حضور ۷۰۰ فرمانده از سراسر کشور با حضور سردار جعفری و نقدی در مرکز کشور همایش شهید مهدوی برگزار می شود و در آنجا به همه آنها اعلام می شود که شهید مهدوی را در تمامی نقاط کشور معرفی کنند.

 

شهید مهدوی و همرزمانش بهترین راه برای رسیدن به خداوند انتخاب کردند

سردار پاسدار علی رزمجو فرمانده نیروی دریایی سپاه نوح النبی استان بوشهر اظهار داشت: شهید مهدوی و هم رزمانشان در نبرد مستقیم با آمریکای جهان خوار در آبهای نیلگون خلیج فارس دریچه وصال محبوب و نزدیکترین راه را برای رسیدن به خداوند متعال انتخاب کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در شرایط سخت دوران دفاع مقدس سیلی محکم و پی درپی که توسط رزمندگان اسلام به نیروهای بعثی عراق وارد شد؛ آنها به این جمع بندی رسیدند که گسترش جنگ را در آب‌های خلیج فارس رقم بزنند.

رزمجو بیان کرد: آنها با تمام تجهیزات و امکانات وارد خلیج فارس شدند و جزایر و سکوهای نفتی و مراکز اقتصادی و کشتی‌های تجاری ما را مورد موشک و بمب قرار دادند.

وی بیان کرد: در پی دستور امام(ره) با رعایت سلسه مراتب رزمندگان استان که دارای پیشنیه حماسی ایثار و فداکاری هستند با راه‌اندازی گردان‌های دریایی در ابعاد مختلف علاوه بر اینکه جنگ زمینی را اداره می کنند در خلیج فارس نیز صف آرایی می کردند و در مقابل دشمنان ایستادگی می کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در ۱۶ مهر ماه ۶۶ یک حادثه بسیار بزرگ و سرنوشت ساز و عبرت آمیز در منطقه استراتژیک خلیج فارس به وقوع پیوست که یکی از مهمترین حوادث دوران دفاع مقدس بوده است.

 

رزمجو با بیان اینکه شهید مهدوی و همرزمانشان با فرهنگ عاشورایی در برابر ابر قدرت جهان ایستادگی کردند، تصریح کرد: هر چه قدر این حماسه را برای خود و دیگران برشمریم کم است.

وی گفت: شهید مهدوی و همرزمانشان حماسه هایی خلق کردند که امروز به نمایشگاه ایثار و ازخودگذشتگی تبدیل شده و مشعلی که شهید مهدوی بر علیه آمریکا خلق کردند تا ابد در بلندی عزت و سرافرازی امت قهرمان در استان و کشور جاودانه خواهد ماند.

در پایان این نکوداشت با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار بوشهر، فرماندهان و فرماندار دشتی از تمبر یادبود شهید نادر مهدوی رونمایی شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false