×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نخستین واحدهای تکمیلی فازهای ۱۵و۱۶ پارس جنوبی راه اندازی می‌شود

مجری طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفت: واحدهای فراورش پروپان و بوتان (LPG) و نخستین واحد دانه بندی گوگرد این فاز تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس رضا فروزش اظهار داشت: ساخت ردیف‌های فراورش گاز و مشتقات گازی درفازهای ۱۵ و ۱۶ پیشرفت‌های تازه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه نخستین واحد دانه بندی گوگرد این فاز در آستانه راه‌اندازی است تصریح کرد: واحدهای فراورش پروپان و بوتان (LPG) و نخستین واحد دانه بندی گوگرد این فاز تا یک ماه آینده راه اندازی می‌شود.

فروزش افزود: با راه اندازی واحدهای پروپان و بوتان سالانه یک میلیون تن از این محصول پالایشگاهی به تولیدات کشور افزوده می‌شود.

مجری طرح توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی  با بیان اینکه واحد تولید اتان این فازها تا کمتر از دوماه آینده وارد مدار می‌شود گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در تامین نیاز صنایع پتروشیمی و مجتمع‌های تولیدی مستقر درمنطقه عسلویه، تولید از واحدهای اتان این پالایشگاه نیز تا کمتر از دوماه آینده انجام می‌شود طوری که که انتظار می‌رود این پروژه بتواند سهم عمده‌ای درتامین تقاضای واحدهای تولیدی در زنجیره ارزش افزایی از گاز از طریق تولید محصولات راهبردی پتروشیمی ایفا کند.

فروزش از بارگیری سومین محموله تولیدات میعانات گازی این فاز به میزان ۵۰۰ هزار بشکه خبر داد و افزود: این محموله توسط یک کشتی ژاپنی در حال بارگیری است که برای صادرات به بازارهای شرق آسیا در نظر گرفته شده است.

تاکنون از محل تولیدات دریایی فازهای ۱۵ و ۱۶ ،‌ حجمی فراتر از ۲ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شده که از نظر ارزش اقتصادی در بازارهای جهانی از شرایطی فراتر از گاز صادراتی برخوردار است .

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false