×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قیمت‌ مصوب انواع بستنی و فالوده در سال جاری

رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه ضمن بیان اینکه ماهانه بیش از ۲٫۵ میلیون کیلوگرم بستنی تولید می‌شود، قیمت‌های مصوب انواع بستنی و فالوده را اعلام و تاکید کرد مصرف‌کنندگان بستنی را بیش از قیمت‌های مصوب نخرند و در صورت مشاهده گران‌فروشی به اتحادیه اطلاع دهند.

به گزارش "چغادک نیوز"، اسکندر آزموده رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه, در خصوص قیمت تعیین شده بستنی از طرف اتحادیه گفت: در حال حاضر قیمت بستنی سوپر ویژه مغزدار کیلویی ۱۴ هزار تومان، بستنی سنتی خامه‌دار بی مغز ۱۲ هزار تومان و بستنی سنتی ممتاز بدون خامه،پ سته و تهیه شده با شیر پرچرب ۱۱ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: بستنی ساده با کیفیت پایین کیلویی ۱۰ هزار تومان، بستنی میوه ای مغزدار کیلویی ۱۴ هزار تومان، بستنی اعلاء ممتاز میوه‌ای کیلویی ۱۲ هزار تومان و فالوده کیلویی ۹۰۰۰ تومان در بازار عرضه می شود.

آزموده تاکید کرد: مغازه‌داران حق ندارند قیمت بستنی را بیشتر از آنچه اتحادیه در نظر گرفته بفروشند به همین دلیل اگر شاکی داشته باشند قطعا اتحادیه به این مساله به طور جد رسیدگی می کند.

وی با بیان این‌که تعیین و حفظ قیمت بستنی از طریق نظارت بازرسان مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرد، افزود: با توجه به نظارت هایی که صورت می‌گیرد امکان تخلف در این زمینه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه تعداد اعضای اتحادیه را ۱۲۰۰ عضو عنوان کرد و گفت: سه سال پیش تعداد اعضای اتحادیه زیر هزار نفر بود اما در حال حاضر تعداد اعضا افزایش یافته است و با توجه به اقدامات صورت گرفته انتظار می رود این میزان در آینده نیز افزایش بیشتری پیدا کند.

آزموده در خصوص گرانی برخی از برندهای بستنی در سال جاری اظهار کرد: اتحادیه هیچ گونه مسوولیتی در قبال گرانی بستنی کارخانه‌هایی که عضو اتحادیه نیستند، ندارد و با توجه به اینکه اتحادیه نظارت خود را در مغازه‌ها اعمال می کند نمی توان در این خصوص اتحادیه را مورد بازجویی قرار دارد.

رئیس اتحادیه صنف بستنی و آبمیوه در خصوص میزان تولید بستنی در سال گذشته گفت: در سال گذشته به طور متوسط ماهانه دو میلیون و ۷۴۰ هزار کیلوگرم بستنی تولید شده که البته این میزان در فصل زمستان با کاهش ۵۰ درصدی روبرو بوده است.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false