×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحویل سلاح «شاهر» به مرزبانان ارتش

ارشد نظامی منطقه غرب ماموریت گفت: به زودی سلاح راهبردی «شاهر» به‌طور عمده در اختیار نیروهای عملیاتی قرار می‌گیرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، امیر منوچهر کاظمی، ارشد نظامی آجا در استان‌های کرمانشاه و ایلام ضمن تبیین ماموریت عملیاتی قرارگاه منطقه غرب کشور اظهار داشت: قرارگاه نظامی منطقه غرب کشور با توجه به نوع مأموریت، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید را در این منطقه دارد.

وی با بیان اینکه برقراری امنیت در مساحتی حدود ۱۲۰ کیلومتر از مرزهای غرب کشور را عهده‌دار هستیم، تصریح کرد: یگان‌های عملیاتی ما با حضور فیزیکی، در راستای برقراری امنیت در این مناطق آمادگی لازم را دارند.

امیر کاظمی افزود: یکی از نقاط قوت ما حضور مقتدرانه یگان‌های زرهی نزاجا در منطقه است، که هرگاه نیاز باشد با توجه به تدابیر عملیاتی از این یگان‌ها با تمام تجهیزات استفاده می‌شود.

وی همچنین افزود: با توجه به مطالبات صورت گرفته در آینده نزدیک تانک ذوالفقار به واحدهای عملیاتی منطقه غرب واگذار می‌شود.

ارشد نظامی آجا در استان‌های کرمانشاه و ایلام با اشاره به نوع تسلیحاتی که نیروهای نظامی جهت مقابله با تهدیدات در این مناطق از آنها استفاده می‌کنند، افزود: مرزبانان ما دراین منطقه از انواع مختلف تسلیحات سبک، نیمه سنگین و سنگین برخوردارند.

وی در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر استفاده مرزبانان از تک‌تیرانداز «شاهر» گفت: در حال حاضر تک‌تیرانداز شاهر را به‌طور محدودی در اختیار داریم، اما با توجه به درخواست و پذیرش مرکز، به زودی این سلاح راهبردی  به‌طور عمده در اختیار نیروهای عملیاتی قرار می‌گیرد.

امیر کاظمی درباره چگونگی آموزش نیروهای این منطقه خاطرنشان کرد: برابر جداول و برنامه‌های آموزشی سالیانه‌ای که داریم، همواره تیراندازی‌ و اجرای آتش را در سطح نیروها انجام می‌دهیم و همچنین در برخی از تسلیحات برای صرفه‌جویی از سیمیلاتورها (شبیه‌ساز) هم استفاده می‌شود.

وی افزود: یگان‌های عملیاتی ما با توجه به نوع ماموریت‌های محوله در بخش موشک‌های ضدزره از تسلیحاتی چون موشک‌های  تاو، کنکورس و مالیوتکا استفاده می‌کنند.

ارشد نظامی آجا در استان‌های کرمانشاه و ایلام در پایان تأکید کرد: نیروهای ما در اوج آمادگی رزمی قرار داشته، و توانایی اجرای هر نوع ماموریت رزمی را دارند.

 
منبع: دفاع پرس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false