اینهورن: موفقیت مذاکرات هنوز قطعی نیست | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اینهورن: موفقیت مذاکرات هنوز قطعی نیست

عضو سابق تیم آمریکا در مذاکرات هسته‌ای می‌گوید نتیجه این گفت‌وگوها تاکنون دلگرم‌کننده و فراتر از انتظارات بوده، اما هنوز موفقیت مذاکرات به هیچ وجه قطعی نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"، رابرت اینهورن عضو سابق تیم آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، سه‌شنبه شب در نشستی در موسسه بروکینگز به تشریح دیدگاه‌هایش در مورد مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت آنچه در لوزان سوئیس میان ایران و ۱+۵ به دست آمد، فراتر از انتظارات بود.

وی در مورد مذاکرات هفته گذشته گفت: «چانه‌زنی‌های ۲۴ ساعته، نتایجی دلگرم‌کننده داشت. چارچوب توافق با ایران، به میزان بسیار زیادی فراتر از انتظارات است.»

آقای اینهورن افزود: «چارچوب لوزان نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان آمریکا پیشرفت زیادی، به خصوص در مسئله زمان گریز داشته‌اند.»

وی با این حال گفت: «موضوعات مهمی در مذاکرات ایران حل‌نشده باقی مانده است. دشوارترین چانه‌زنی‌ها هنوز در پیش است و موفقیت مذاکرات به هیچ وجه تضمین‌شده نیست…. لوزان نشان می‌دهد که مذاکره‌کنندگان شایسته زمان و فضای کار بیشتر بدون دخالت خارجی هستند تا برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش کنند.»

ایران و ۶ کشور مذاکره‌کننده پنج‌شنبه هفته گذشته پس از ۹ روز مذاکرات فشرده در لوزان، به تفاهمی بر سر راهکارهای اصلی توافق جامع که باید تا ۳۰ ژوئن (۹ تیر ماه) به دست آید، رسیدند. این تفاهم مولفه‌های اصلی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مشخص کرده، اما همچنان طرفین می‌گویند مسائل حل‌نشده‌ای باقی مانده که باید روی آن‌ها بحث شود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false