هاشمی: آنچه بدست آمده افتخارآمیز است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هاشمی: آنچه بدست آمده افتخارآمیز است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شاید بعضی‌ها منافع ملی را نادیده بگیرند و به خاطر اهداف سیاسی و باندی، حرف‌های سرد کننده بزنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر، به همراه معاونین و روسای کمیته‌های متعدد کمیسیون‌های گوناگون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش، به همراه معاونین و مدیران ارشد دو وزارتخانه صبح امروز در دیدارهای جداگانه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  دیدار و شروع سال جدید را به وی تبریک گفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دو دیدار، مجمع تشخیص مصلحت نظام را تبلور لزوم اجتهاد برای خاتمیت دین اسلام و دستاورد فقه شیعه در فتوای سیاسی امام راحل برای کارآمدی نظام اسلامی در اداره جامعه دانست و گفت: بن بست شکنی‌های مجمع در طول تاریخ تاسیس آن، نشان از دوراندیشی امام (ره) به عنوان رهبر دینی و سیاسی نظام است و می‌دانید که قبل از آن چقدر امور کشور به خاطر اختلافات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان معطل می شد!

وی با تشریح وظایف مجمع در قانون اساسی و چگونگی برنامه‌ریزی برای امسال به تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم اشاره کرد و گفت: عقل سیاسی و مدیریتی حکم می‌کند که در ترسیم دورنمای برنامه پنج ساله ششم، به روابط سیاسی و تعامل با دنیا توجه نماییم تا اقتصاد مقاومتی در تعامل با جهان و تقویت بخش خصوصی، باعث تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ژنو و بیانیه مشترک، گفت: شاید بعضی از طرف‌های مذاکره برای مصارف سیاسی داخلی خود تفاسیری در متن توافقنامه و شبهاتی در مسیر سه ماهه تا توافقنامه ایجاد نمایند، اما افکار عمومی جهان و مراکز بین‌المللی می‌دانند و دیدند که آنچه تا به حال درباره ایران می‌گفتند، دروغ سیاسی و برخاسته از بغض و کینه بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دو حرف مقام معظم رهبری درباره حق‌الناس بودن رأی مردم در انتخابات و حرام بودن ساخت بمب هسته‌ای، گفت: این دو تعبیر، تابلو برنامه‌های ما در ابعاد داخلی و خارجی است که در داخل کشور همدل و در خارج از کشور با عقلای سیاسی منطقی هستیم.

وی عصبانیت اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای را به خاطر جعلی بودن این رژیم اشغالگر و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به خود و مخالفت بعضی از کشورهای همسایه را یک اشتباه محاسباتی توصیف کرد و گفت: ایران همیشه مأمن مسلمانان بوده و مواضع جمهوری اسلامی برخاسته از اصول اسلامی است.

همچنین در دیدار وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نگاه احترام آمیز غربی‌ها به ایران را به خاطر وجود شخصیت‌های فهیم و فرهیخته ایران دانست که در مدارس و دانشگاه‌های کشور درس خواند‌‌ه‌اند و باعث افتخار جهان اسلام شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولان دو وزارتخانه آموزشی و علمی کشور گفت: برنامه‌ریزی‌های شما باید برای تعمیق تحقیق و پژوهش در کشور باشد تا نخبگان علمی و دانشگاهی در مملکت خویش تحصیل و برای شکوفایی ملت خود تلاش کنند.

هاشمی رفسنجانی در خصوص مذاکرات لوزان سوئیس و جهاد دیپلماسی اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: شاید بعضی‌ها منافع ملی را نادیده بگیرند و به خاطر اهداف سیاسی و باندی، حرف‌های سرد کننده بزنند، اما آنچه تاکنون به دست آمد، افتخارآمیز است و باید مواظبت شود تا در مسیر رسیدن به توافق نهایی کارشکنی نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به علاقه همه کشورهای عضو ۱+۵ و به خصوص آمریکا برای حل نهایی مسأله، گفت: اینکه وزرای خارجه ۶ کشور بزرگ دنیا، ساعت‌ها و روزها در مذاکره با ایران بنشینند و برحق ایرانیان تأکید کنند، نشان از حقانیت و درک تاریخی ایران است که رئیس‌جمهور آمریکا به آن اعتراف کرد.

در آغاز هریک از دیدارها آقایان محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام – فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ـ  فانی، وزیر آموزش و پرورش، با تبریک سال نو و پیروزی‌های سیاسی در توافق هسته‌ای، به بیان دیدگاه‌های خویش در مسایل مختلف سیاسی پرداختند و آقای موسوی، معاون اجرایی دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از اوضاع مالی و اداری مجمع تشخیص ارائه نمود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false