جزئیاتی از مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جزئیاتی از مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی

پرداخت مستمری بازنشستگی و تامین شرایط زندگی مناسب برای بیمه شدگان به هنگام بازنشستگی، یکی از کارکردهای اصلی نظام بیمه های اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی بعنوان محوری‌ترین بخش نظام بیمه‌های اجتماعی کشور، در قبال دریافت حق بیمه از بیمه شدگان در دوران اشتغال آنان مسئولیت پرداخت مستمری و تامین و ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان و خانواده آنان را در هنگام بازنشستگی برعهده دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی علاوه بر دریافت مستمری از این سازمان، از خدمات درمانی که در مراکز درمانی ملکی و مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی ارائه می شود، برخوردار هستند. استفاده از خدمات مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور برای بازنشستگان این سازمان و افراد تحت تکفل آنان رایگان است.

بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین در مراجعه به پزشکان و مراکز پزشکی طرف قرارداد این سازمان نیز با پرداخت مبلغ ناچیزی بعنوان فرانشیز از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

اجرای این طرح اختیار و قدرت انتخاب بازنشستگان برای مراجعه به مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی و بیمارستانهای دانشگاهی و خصوصی را افزایش داده است. پرداخت عیدی، حق اولاد و حق عائله مندی، حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال و ارائه کالابرگ کالاهای اساسی از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان تامین اجتماعی برای بهبود شرایط زندگی بازنشستگان تحت پوشش این سازمان انجام می‌شود.

پرداخت مستمری به بازماندگان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران متوفی

چتر حمایتی تامین اجتماعی از هنگام پرداخت اولین حق بیمه، بر سر بیمه شده و خانواده تحت تکفل وی گسترده می‌شود. در صورت تداوم پرداخت حق بیمه، این پوشش حمایتی تا پایان حیات بیمه شده ادامه می‌یابد و پس از فوت بیمه شده نیز خانواده او از خدمات حمایتی ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

نظام‌های بیمه اجتماعی با دریافت حق بیمه از شاغلان عرصه‌های کار و تولید و خدمت، حمایت از خانواده آنان پس از فوت سرپرست خانواده را برعهده می‌گیرند. پرداخت مستمری بازماندگان یکی از انواع خدمات و حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی است و در صورت فوت بیمه شده و یا مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی، بازماندگان واجد شرایط وی، ضمن برخورداری از خدمات درمانی، از این سازمان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

با فوت مستمری بگیر بازنشسته و از کارافتاده کلی تحت پوشش تامین اجتماعی، خانواده و بازماندگان وی با احراز شرایط پیش بینی شده در قانون تحت حمایت قرار می‌گیرند. بازماندگان بیمه شده‌ای که بر اثر حادثه ناشی از کار و یا بیماری‌های حرفه ای فوت می‌کند نیز به همین ترتیب از حمایت سازمان تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند، اما اگر فوت بیمه شده شاغل، ناشی از حوادث و بیماری‌های عادی باشد، حمایت از بازماندگان وی تابع شرایط خاصی خواهد بود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false