بر داشتی از نام گذاری سال ۹۴ توسط رهبری | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بر داشتی از نام گذاری سال ۹۴ توسط رهبری

به گزارش "چغادک نیوزبه نقل از وبلاگ” بچه های با مرام بوشهر۲۰۱۳“ :

رهبری در راستای این سنت حسنه، امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامیده اند که به نظر می رسددر خصوص نامگذاری امسال نکات ذیل قابل تأمل است:

 

 
یکم _ با بررسی در نامگذاری سال های گذشته در می یابیم که برخی از عناوین انتخاب شده سالانه، با هدف تعظیم و تجلیل موضوع و دسته دیگری از آنها با هدف ترمیم و اصلاح موضوع، نامگذاری شده است. عناوینی مثل سال رسول اعظم (ص) سال امام علی (ع) و سال امام خمینی (ره) از جمله مواردی هستند که برای تعظیم و تکریم موضوع نامگذاری شده اند و مواردی مانند سال مبارزه با اسراف، سال صرفه جویی، سال پاسخگویی سه قوه، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سال جهاد اقتصادی و … در حقیقت با هدف توجه بیشتر و پر کردن خلایی که از سوی مقام معظم رهبری احساس شده برای سال های مختلف انتخاب شده اند.
 
دوم _ با این نگاه، نامگذاری امسال به عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قطعا از جمله موارد مرتبط با تجلیل و تعظیم موضوع نیست بلکه این نامگذاری نیز مانند برخی از موارد سال های گذشته به منظور ترمیم و اصلاح یک خلا انتخاب شده است. از نگاه مقام معظم رهبری دولت مستقر در جمهوری اسلامی، دولت یک حزب و جریان خاص نیست هر چند این دولت از یک سلیقه سیاسی خاص برخوردار باشد. سیاست راهبردی رهبر انقلاب در تمام دوره های گذشته بر تقویت دولت ها بنیان نهاده شده است. از نگاه ایشان دولت ضعیف، قبل از اینکه به یک جریان سیاسی لطمه وارد کند به اساس جمهوری اسلامی لطمه می زند.
 

 

سوم _ اینکه کدام یک از این دو باید زبان و دل خود را با دیگری تطبیق دهد نیز در بیانات رهبری به صراحت بیان شده آنجا که ایشان در پیام نوروزی فرمودند: «دولت، کارگزار ملت، و ملت کارفرمای دولت است، و هر چه همکاری دولت و ملت بیشتر باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت، بنابراین هم دولت باید واقعاً ملت را قبول داشته باشد و ارزش، اهمیت و تواناییهای مردم را به‌درستی بپذیرد در سیاست گذاری خارجی و داخلی به آن تکیه کند، و هم ملت باید به معنای واقعی کلمه به دولت اعتماد کند» آ

 

 چهارم_خلاصه رهبری با نگاه  تیز بین  و با بصیرت خویش این شکاف را در جامعه رو به گسترش رادیده که چگونه دشمن با القاء گری خویش  و برخی عناصر داخلی با غفلت خویش دارند این شکاف بین  دولت و ملت راعمق می بخشند تا از این گرداب حاصله ماهی مقصود خویش را صید کنند  بنابراین بر تحقق اوامر رهبری  هوشیاری دو سویه هم  از دولت مردان  محترم و هم از سوی مردم عزیزی ایران اسلامی می طلبد

 

 
پی نوشت: از سال ۷۳ که نامگذاری سالانه توسط رهبر انقلاب صورت گرفته عناوین ذیل برای هر سال انتخاب شده است:
۷۴ «انضباط اقتصادی و مالی» 
 سال ۷۵ «مبارزه با اسراف»
 سال ۷۶ «جلوگیری از اسراف»
 سال ۷۷ «صرفه‌جویی»
 سال ۷۸ «امام خمینی» (رحمهاللَّه‌علیه)
 سال ۷۹ «علی بن‌ابیطالب» (علیه‌السّلام)»
 سال ۸۰ «اقتدار ملی و اشتغال»
 سال ۸۱ «عزّت و افتخار حسینی»
 سال ۸۲ «نهضت خدمت‌‌رسانی به مردم»
 سال ۸۳ «پاسخگویی سه قوه»
 سال ۸۴ «همبستگی ملی و مشارکت عمومی»
 سال ۸۵ «پیامبر اعظم» (صلی الله علیه و آله)
 سال ۸۶ «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»
 سال ۸۷ «سال نوآوری و شکوفایی»
 سال ۸۸ «حرکت مردم و مسئولین به سوی اصلاح الگوی مصرف»
 سال ۸۹ «همت مضاعف و کار مضاعف»
 سال ۹۰ «سال جهاد اقتصادی»
 سال ۹۱ «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی»
 سال ۹۲ «سال حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی»
 سال ۹۳ «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی»
 سال ۹۴ «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی»

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false