شکاف چند میلیون دلاری ثروتمندان با مردم در آمریکا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شکاف چند میلیون دلاری ثروتمندان با مردم در آمریکا

ایالت کانکتیکات آمریکا با شکاف درآمدی بیش از ۲٫۶ میلیون دلاری بین ۱ درصد ثروتمندان و ۹۹ درصد بقیه، رتبه نخست بیشترین شکاف درآمدی در میان ایالت های این کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، سی ان ان خبر داد که متوسط درآمد ۱ درصد ثروتمند در ایالات متحده با متوسط درآمد ۹۹ درصد دیگر جمعیت این کشور از فاصله زیادی برخوردار است.

بانک مرکزی این کشور پیشتر از بحرانی شدن اختلاف درآمد ثروتمندان و اقشار متوسط و ضعیف این کشور و به طور کلی افزایش نابرابری درآمدی در آمریکا به شدت ابراز نگرانی کرده است.

در حال حاضر ایالت کانکتیکات در رتبه نخست نابرابری درآمدی بین ۱ درصد ثروتمند این ایالت  و ۹۹ درصد جمعیت باقی مانده آن در میان ایالت های این کشور قرار دارد.

متوسط درآمد ۱ درصد ثروتمند بالای این ایالت معادل ۲٫۶۸۳۶ میلیون دلار ارزیابی شده است و این در حالی است که متوسط درآمد ۹۹ درصد جمعیت دیگر کانکتیکات تنها ۵۲٫۶۰۳ هزار دلار ارزیابی شده است که معادل ۲٫۶۳۱ میلیون دلار اختلاف بین درآمد این دو قشر وجود دارد.

دومین ایالت آمریکا از نظر شکاف درآمدی بین ۱ درصد ثروتمند آن و دیگر مردم آن، ایالت نیویورک است. اختلاف متوسط درآمد ۱ درصد بالای این شهر با دیگر مردم آن حدود ۲٫۰۸۶ میلیون دلار است، به گونه ای که متوسط درآمد ۱ درصد ثروتمند این ایالت ۲٫۱۳ میلیون دلار و متوسط درآمد دیگر مردم آن تنها ۴۴ هزار دلار ارزیابی شده است.

نوادا سومین ایالت آمریکا از لحاظ شکاف درآمدی بین ثروتمندان و دیگر مردم آن است.  متوسط درآمد ۱ درصد ثروتمند این ایالت معادل ۱٫۴۹۷ میلیون دلار و متوسط درآمد دیگر مردم نوادا ۳۳٫۹ هزار دلار است که نابرابری درآمدی آن ها را معادل ۱٫۴۶ میلیون دلار رقم زده است.

از دیگر ایالت های با نابرابری درآمدی بالا در آمریکا می توان به فلوریدا، کالیفرنیا، ماساچوست و تگزاس اشاره کرد که اختلاف متوسط درآمد ۱ درصد ثروتمند در این ایالات ها با دیگر مردم آن به ترتیب ۱٫۴۵، ۱٫۵۵، ۱٫۷۶، و ۱٫۴۵ میلیون دلار ارزیابی شده است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false