×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توافق لوزان فرصت‌هایی نهفته برای اقتصاد آلمان

وزیر توسعه آلمان با استقبال از توافق لوزان تصریح کرد که در این توافق فرصت هایی برای اقتصاد آلمان نهفته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، نشریه "دی سایت" نوشت: اقتصاد آلمان به  پایان سریع تحریم ها علیه ایران بعد از توافق هسته‌ای با تهران امیدوار است.

توافق هسته‌ای لوزان بعد از بیش از یک دهه مناقشات اتمی بین ایران و غرب واکنش های مختلفی را به دنبال داشت. رئیس جمهوری آمریکا این توافق را به عنوان گامی تاریخی تمجید کرد. این توافق شادی و سرور ایرانی ها را به دنبال داشت. اسرائیل انتقاد شدیدی را به بیانیه مشترک در لوزان وارد کرد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی حیات اسرائیل را در سایه این توافق در معرض خطر ارزیابی کرد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند تا ایرادها و اشکالاتی را که در جهان عرب به این توافق وارد می شود را برطرف کند.

بر اساس اطلاعات یک سخنگوی دولت، اوباما با رهبران کشورهای عربی بحرین، قطر، کویت و امارات برای جلب حمایت آن ها برای توافق هسته‌ای با ایران تلفنی صحبت کرده است.

اوباما این مسئله را آشکار کرده است که هیچ توافق نهایی با رهبری تهران شکل نخواهد گرفت تا زمانی که همه جزئیات در یک توافق جامع شفاف سازی و حل نشود.

وزرای امور خارجه ۱+۵ روز پنج شنبه گذشته در لوزان سوئیس با ایران روی یک توافق چارچوبی به تفاهم رسیدند. این توافق، محدودیت های شدیدی را برای برنامه اتمی ایران پیش بینی می کند. در مقابل تحریم های اقتصادی اروپا و آمریکا علیه ایران لغو می شود. نمایندگان اقتصادی و سیاسی مختلف درباره چنین توافقی نظر مثبت داشته اند.

یک سخنگوی اتحادیه فدرال تجارت داخلی،خارجی و خدمات آلمان موسوم به (BGA) در برلین بر این عقیده است که  ایران همچنین به شرکت های آلمانی به ویژه در زمینه های صنعت خودرو، مهندسی مکانیک و انرژِی یک پتانسیل بالایی را می دهد. با این حال برای اینکه بتوانیم از این پتانسیل ها به صورت کامل بهره برداری کنیم باید هم اتحادیه اروپا و هم آمریکا کاهش تحریم ها را هر چه سریع تر در پیش گیرند.

همچنین بر اساس ارزیابی "گرت مولر" وزیر توسعه آلمان در توافق لوزان فرصت‌هایی برای اقتصاد آلمان نهفته است. آلمان مناسبات اقتصادی به لحاظ سنتی خوبی با ایران دارد که می تواند به سرعت دوباره گسترش یابد.

وزیر امور خارجه آلمان البته درباره خوشبینی بیش از حد به نتیجه مذاکرات لوزان هشدار داده و اظهار داشته است که هنوز خیلی زود است که در این باره شادی کنیم.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false