تلاش آفریقا برای افزایش قیمت نفت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تلاش آفریقا برای افزایش قیمت نفت

اتحادیه تولیدکنندگان نفت آفریقا با ابراز نگرانی در مورد کاهش قیمت نفت و اثر آن بر اقتصاد این کشورها اعلام کرد، کشورهای آفریقایی صادرکننده نفت به منظور کاهش تولید برای تقویت قیمت‌ها در حال لابی با تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از رویترز خبر داد، اتحادیه تولیدکنندگان نفت افریقا روز جمعه اعلام کرد، کشورهای آفریقایی صادرکننده نفت به منظور کاهش تولید برای تقویت قیمت‌ها در حال لابی با تولیدکنندگان بزرگ نفت در جهان هستند.

قیمت نفت برنت از بالاترین رقم برابر با ۱۱۵ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا از بیش از ۱۰۷ دلار در ژوئن ۲۰۱۴ به شدت کاهش یافته است. این روند کاهشی در ماه نوامبر به دنبال تلاش عربستان مبنی بر عدم کاهش سقف تولید اوپک شدت بیشتری گرفت.

عثمان کودور سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان نفت آفریقا در این‌باره گفت، این شورا نگرانی عمیق خود در مورد کاهش قیمت نفت که اقتصاد اعضای اوپک و کشورهای تولیدکننده غیراوپک ضربه زده است، ابراز می‌کند. این روند در صورت ادامه می‌تواند خطر بحران اجتماعی ایجاد کند.

وزرای نفت اتحادیه تولیدکنندگان نفت آفریقا که شامل ۱۸ تولیدکننده نفت افریقایی است در نشستی توافق کردند تا این اتحادیه با دیگر تولیدکنندگان در مورد سطح تولید مذاکره کند.

وزیر نفت لیبی در این‌باره گفت، ما با تمام سازمان‌ها از جمله اوپک تماس می‌گیریم. این قیمت‌های ناعادلانه بر اقتصاد کشورهای آفریقایی تاثیر دارد و ما هر انچه برای شنیده شدن صدایمان لازم باشد، انجام می‌دهیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false