×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نهمین روز تجاوز به یمن/شهادت ۱۸۷ غیرنظامی شامل ۶۴ کودک

جنگنده‌های سعودی برای نهمین روز به تجاوزات خود به یمن ادامه دادند و تعداد شهدای یمنی به ۱۸۷ غیرنظامی شامل ۶۴ کودک رسید.

به گزارش "چغادک نیوز"، در نهمین روز حملات ادامه یافت و شمار دیگری شهید و زخمی به جای گذاشت که میان آنها زنان و کودکان دیده می‌شوند.

انبارهای مواد غذایی و بیمارستان هدف جنگنده‌های متجاوز سعودی

در نهمین روز تجاوزات سعودی‌ها به یمن ائتلاف مدنی یمنی رصد جنایات تجاوزات سعودی در گزارشی به جنایات علیه غیرنظامیان اشاره و و بیان کرد: این حملات عمدتاً بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها و مراکز سوخت و انبارهای مواد غذایی را هدف قرار می‌دهد و به آوارگی شمار زیادی انجامیده است.

کشته‌شدن دو کودک و زخمی‌شدن ۵۷ نفر دیگر در نهمین روز تجاوز

جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات خود به صنعا انبار غله در منطقه همدان را هدف قرار دادند که بر اثر آن دو کودک کشته و ۵۷ نفر دیگر زخمی شدند که میان آنها زنان و کودکان وجود دارند.

در همین حال منابع پزشکی یمنی آماری از قربانیان ۲ روز گذشته تجاوزات رژیم سعودی علیه یمن را شامل ۱۱ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در منطقه یریم، دو شهید در مران، شش شهید در میدی، ۲۸ شهید و ۲۵ زخمی از کارگران کارخانه یمانی، ۶۷  شهید و ۲۵۰ زخمی از آوارگان منتشر کردند در حالی که در چهار روز اول تجاوز ۷۳ نفر در حملات سعودی به مناطق مختلف یمن شهید شده بودند. در این میان تنها در صعده بر اثر حملات ۴۰ نفر شهید و ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. اما تعداد کودکانی که تاکنون و براساس جدیدترین آمارها در این تجاوزها به شهادت رسیده‌اند، ۶۲ کودک اعلام شده‌اند. در منطقه رازح هشت نفر در تیراندازی گارد مرزی سعودی شهید شدند.

حمله سعودی به خودروی غیرنظامیان در منطقه مرزی البرم

شبکه المیادین از زخمی شدن ۴ نفر در حمله جنگنده‌های سعودی به یک خودروی غیرنظامی در منطقه مرزی البرم میان عربستان و یمن خبر داد.

حمله ناوهای جنگی به عدن و آتش‌گرفتن هواپیمای ریاست‌جمهوری

در استان عدن ناوهای جنگی فرودگاه بین المللی عدن را هدف قرار دادند و اخباری درباره آتش گرفتن هواپیماها از جمله هواپیمای ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی مخابره شده است. این حملات همچنین منطقه خور مکسر را هدف قرار داد. در الضالع و تعز نیز سعودی‌ها مراکزی را هدف قرار دادند.

کشته‌شدن نظامی سعودی در منطقه عسیر

همچنین اولین نظامی سعودی در تبادل آتش در یکی از مناطق مرزی با یمن کشته شد. منابع امنیتی سعودی اعلام کردند:‌ گارد مرزی در یکی از مراکز مرزی در الحصن در منطقه عسیر هدف تیراندازی از منطقه از داخل یمن قرار گرفتند که سلمان المالکی کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری مرزی قبایل یمنی با سعودی‌ها

منابع یمنی از درگیری‌های شدید میان قبایل منبه و نظامیان سعودی در مرز میان دو کشور خبر دادند.

جدیدترین آمار سازمان ملل از درگیری‌های یمن

در همین حال منابع وابسته به سازمان ملل از کشته شدن ۵۱۹ و زخمی شدن ۱۷۰۰ نفر در درگیری‌های یمن خبر دادند.

پاکسازی منطقه کریتر عدن

شبکه المسیره در گزارشی اعلام کرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی توانستند منطقه «کریتر» عدن را به‌طور کامل از عناصر القاعده و شبه‌نظامیان وابسته به منصور هادی پاکسازی کردند.

تحرکات مرزی نظامیان سعودی در مرز با یمن

از سوی دیگر شبکه المیادین بیان کرد: منابع آمریکایی اعلام کردند که نظامیان سعودی در طول مرز با یمن وضعیت دفاعی گرفته‌اند.

حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از متجاوزان

شبکه المنار نیز گزارش داد: آمریکا آمادگی خود را برای کمک به جنگنده‌هایی که در عملیات موسوم به طوفان قاطعیت مشارکت دارند از طریق سوخت‌دهی هوایی به آنها اعلام کرده است.

تسلط بر مرکز نظامی الفرضه در جاده صنعا ــ مأرب

همچنین کمیته‌های مردمی بر مرکز نظامی الفرضه در منطقه نهم در جاده صنعاء ــ مأرب مسلط شدند و شبه‌نظامیان را از آن بیرون راندند.

تسلط بر کاخ المعاشیق در عدن

این در حالی است که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در ادامه پاکسازی مناطق مختلف عدن از افراد مسلح وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری، کنترل کاخ ریاست جمهوری المعاشیق در عدن و مناطق اطراف آن را به دست گرفتند.

منابع یمنی همچنین از پاکسازی پادگاه بدر، مناطق السعاده، السلام، الاحمدیه و کوی بیمارستان الجمهوری و کوی اکتبر و جبل حدید در عدن که بزرگترین کوه‌های مشرف به یمن را دارا می‌باشد و بزرگترین مخازن سلاح وزارت دفاع را شامل می‌شود خبر دادند.

ادامه حملات به زیرساخت‌های یمن

جنگنده‌های سعودی مناطق و زیرساخت‌هایی را در اطراف شمال شهر عدن در جنوب یمن هدف قرار دادند، از جمله این مناطق هتلی واقع در جاده عدن ــ تعز و کارخانه فایبرگلاس عدن بود.

هنگامی که القاعده جولان می‌دهد

منابع یمنی از فرار ۳۰۰ زندانی در یورش القاعده به شهر المکلا در استان حضرموت که میان آنها یک سرکرده بارز القاعده وجود دارد خبر دادند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false