برابری جمعیت مسلمانان و مسیحیان اروپا در ۲۰۵۰ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برابری جمعیت مسلمانان و مسیحیان اروپا در ۲۰۵۰

بر اساس پیش بینی‌ها جمعیت مسلمانان در مقابل دیگر جمعیت‌های دینی در ۴۵ سال آینده خصوصا در خاورمیانه، هند و کشورهای شمال آفریقا با سرعت بسیاری، افزایش خواهد داشت. در اروپا هم وضع به همین منوال پیش می‌رود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مرکز تحقیقات PEW در جدیدترین ارائه آمار خود در رابطه با آینده ادیان در جهان آورده است که جمعیت مسلمانان اروپا تا سال ۲۰۵۰ با جمعیت مسیحیان در اروپا برابر می‌شود. 

همچنین این گزارش پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۵۰ دین اسلام دومین دین بزرگ در ایالات متحده آمریکا خواهد شد و درصد معتقدان به دین مسیحیت از ۷۷ درصد به ۶۶ در ایالات متحده آمریکا کاهش پیدا خواهد کرد و این نشان از آن است که جمعیت مسلمانان در سال ۲۰۵۰ از جمعیت یهودیان پیشی خواهد گرفت.

در گزارشی که گاردین با توجه به آمار این مرکز تحقیقاتی به آن پرداخته نیز آمده است: جمعیت مسلمانان اروپا از زیر ۶ درصد در سال ۲۰۱۰ (۴۳ میلیون نفر) به بیش از ۱۰ درصد در سال ۲۰۵۰(۷۱ میلیون نفر) خواهد رسید.

بر اساس پیش بینی‌ها جمعیت مسلمانان در مقابل دیگر جمعیت‌های دینی در ۴۵ سال آینده خصوصا در خاورمیانه، هند و کشورهای شمال آفریقا با سرعت بسیاری، افزایش خواهد داشت.

البته این گزارش تاکید کرده است که ممکن است علت‌های مختلفی جلوی این پیش بینی را بگیرد. علت‌هایی مانند حوادث طبیعی، جنگ‌ها، مهاجرت‌های گسترده و یا انقلاب‌ها می‌توانند در این پیش بینی تاثیرگذار باشند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false