افزایش ۸۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در نوروز | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش ۸۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در نوروز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از افزایش ۸۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران در فاصله ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۷ فروردین امسال خبر داد و گفت در این مدت بیش از ۱۱ هزار پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از رحمت الله مه آبادی نوشت: از ۲۵ اسفند همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تا پایان هفته اول فروردین ۹۴ (۷ فرودین) یک میلیون و ۸۸۵هزار و ۳۲۰ مسافر داخلی و خارجی توسط ۱۳ هزار و ۹۱۲ پرواز داخلی و بین المللی از فرودگاه‌های کشور جابجا شدند که در نوروز سال گذشته در همین مدت یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۹۶ مسافر توسط ۱۳ هزار و ۷۴۰ پرواز هوایی اعزام و پذیرش شدند که در تعداد پروازها یک درصد و در بخش جابجایی مسافران ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه پروازهای عبوری از آسمان ایران ۸۰ درصد رشد داشته است گفت: در حالی که از تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین ۱۱ هزار و ۳۹ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام شده است این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶ هزار و ۱۳۹ پرواز بوده است.
وی با بیان اینکه مشهد، کیش و شیراز به ترتیب پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور در ایام سفرهای نوروزی بودند گفت: علی‌رغم اینکه مشکلاتی در حوزه فرودگاهی وجود داشت و انتظار می‌رفت شاهد تاخیرهای پروازی باشیم اما امسال شاهد یکی از روانترین پروازهای هوایی در پیک سفرهای نوروزی بودیم و به واسطه کنترلرها تاخیرها  تا حد امکان کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه بیشترین تاخیرات از ناحیه شرکت‌های هواپیمایی بود ادامه داد: این تاخیرات بیشتر به واسطه اینکه پروازهای فوق‌العاده تقریبا تا دو برابر پروازهای عادی افزایش یافت به وجود آمد. البته برخی پروازها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی به فرودگاه مبدا بازگشتند.

آمار پروازی هوایی داخلی و بین‌المللی
۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۳ معادل ۱۳٫۷۴۰
۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۴ معادل ۱۳٫۹۱۲
درصد رشد: ۱
 
آمار مسافران هوایی داخلی و بین المللی
۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۳ معادل ۱٫۷۲۰٫۰۹۶
۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۴ معادل  1.885.320
درصد رشد: ۱۰
 
آمار پروازهای عبوری
۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۳ معادل ۶٫۱۳۹
۲۵ اسفند لغایت ۷ فروردین ۹۴ معادل ۱۱٫۰۳۹
درصد رشد: ۸۰
 

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false