×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین روز هفته دوم سال جاری ۷۴۰ واحد افزایش یافت.

به گزارش "چغادک نیوز"، بر اساس اطلاعات مندرج در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه در آغاز دومین هفته سال با ۷۴۰ واحد افزایش به ۶۳هزار و ۶۲۵ واحد و ارزش روز بازار به ۲۸۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورسی تعداد ۶۳۳میلیون و ۶۹۶ هزار برگه بهادار در قالب ۵۴هزار و ۷۳۸ نوبت معامله و به ارزش ۱۰۹میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با ۳۱۹واحد افزایش به ۲۷هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

شاخص کل (هم وزن) با ۹۵ واحد افزایش به ۹هزار و ۹۸۰ واحد رسید. شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۷واحد افزایش به ۹هزار و ۱۳۶ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با ۹۶۹ واحد افزایش به ۷۳هزار و ۶۴۴ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۵۸۴واحد افزایش به ۴۶هزار و ۱۸۵ واحد و شاخص بازار دوم بورس با ۱۲۰۳واحد افزایش به ۱۲۹هزار و ۵۸۸ واحد رسید.

امروز نمادهای سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری هلدینگ غدیر، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران، ملی صنایع مس ایران و شرکت مخابرات ایران همگی در ارتقای شاخص اثر داشته‌اند که بیشترین تأثیر را نماد تاپیکو داشته است. همچنین نمادهای پربیننده بورسی امروز مربوط به شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، بانک ملت و پارس‌خودرو بوده است.

به گزارش فارس، امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل با ۱۷ واحد افزایش به ۶۹۸ واحد رسید، ارزش بازار اول و دوم فرابورس به ۵۵هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورسی تعداد ۶۷ میلیون و ۴۰۰هزار برگه بهادار در قالب ۲۷هزار و ۶۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای پربیننده فرابورسی امروز مربوط به شرکت‌های پالایش نفت تهران پالایش نفت لاوان، فرآوری زغال‌سنگ پروده طبس، مواد اولیه دارویی البرز بالک، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک دی و شهرسازی و خانه‌سازی باغ‌میشه بوده است. امروز نمادهای مارون، جم، شتران، شاوان، خراسان، شراز، وگردش همگی در ارتقای شاخص فرابورس اثر داشتند که نماد شرکت پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت در شاخص را داشته است.
 

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false