واکنش باهنر به پذیرش "قطعنامه فصل هفتمی" در پرونده هسته‌ای | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش باهنر به پذیرش "قطعنامه فصل هفتمی" در پرونده هسته‌ای

نایب‌رئیس مجلس در واکنش به احتمال پذیرش «قطعنامه فصل هفتمی» درباره پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: نمایندگان به تیم مذاکره‌کننده اعتماد دارند اما مجلس در صورت نیاز دخالت می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران و نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر ظریف وزیر خارجه مبنی بر اینکه «پرونده هسته‌ای ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار می‌گیرد»، درباره تبعات و خطرات این موضوع، اظهار داشت: دیپلمات‌های ما به مسائل حقوقی پرونده هسته‌ای کشورمان کاملاً مسلط هستند و حواسشان جمع است.

وی افزود: با توجه به اینکه کنگره آمریکا در زمینه پرونده هسته‌ای ایران بازی درمی‌آورد و دعواهای داخلی دولت آمریکا با کنگره این کشور مطرح است، لذا لغو همه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه درخواست نهایی ما این است که پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت خارج شده و به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منتقل شود، گفت: در مجموع به کارشناسان تیم مذاکره‌کننده کشورمان اعتماد داریم، آنان با حفظ منافع ملی ما با ۱+۵ مذاکره می‌کنند.

باهنر در پایان درباره واکنش مجلس در صورت قرار گرفتن پرونده هسته‌ای ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل، گفت: نمایندگان مجلس نحوه عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و روند این پرونده را به دقت رصد می‌کنند و به تیم مذاکره‌کننده نیز اعتماد دارند و آنجایی هم که لازم باشد، مجلس شورای اسلامی دخالت می‌کند ولی الآن نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false