×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آیت الله سبحانی: در تعطیلات بیشتر مطالعه کنید

آیت الله سبحانی گفت:عالم ظاهرگرا سبب می شود مردم از دین خارج شوند و مثال این موضوع در تاریخ بسیار است؛ شریح قاضی، مردم کوفه را دعوت به جهاد کرد و به ظاهر تظاهر به عبادت و زهد می کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت الله سبحانی در آخرین درس خارج فقه خود در سال ۹۳ که در شبستان سوم مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس حدیثی از امام علی(ع) دو گروه «جاهل متنسّک، و عالم متهتّک» کمر حضرت را شکستند، اظهار داشت: عالم متهتک، فردی است که در ظاهر عالم است، اما برخلاف شرع رفتار کرده و به علمش عمل نمی کند.

وی افزود: عالم ظاهرگرا سبب می شود مردم از دین خارج شوند و مثال این موضوع در تاریخ بسیار است؛ شریح قاضی، مردم کوفه را دعوت به جهاد کرد و به ظاهر تظاهر به عبادت و زهد می کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این عالمان فقط در ظاهر محاسن طویلی دارند و دائماً تسبیح به دست هستند و مرتب سبحان الله می گویند خاطرنشان کرد: اما به علم خود عمل نمی کنند و سبب گمراهی مردم می شوند؛ چرا که مردم می گویند اگر دین حقیقت داشت، خود این عالم به آن عمل می کرد.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: امام راحل(ره) وقتی برخی ما ها را توبیخ می کردند، می گفتند، مردم می گویند پشت قرآن چیزی نوشته است که شما می گویید ولی عمل نمی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه جاهل متنسّک نیز به ظاهر عبادت می کند ولی مردم را فریب می دهد، گفت: پیشانی خوارج از عبادت پینه بسته بود، ولی علیه حضرت علی(ع) شعار می دادند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: در طول تاریخ جاهل متنسّک، و عالم متهتّک سبب گمراهی مردم شده اند، ابراز داشتند: اگر این دوگروه در اسلام نبودند، وضع اسلام این نبود.

این مرجع تقلید با اشاره به تظاهر به دین داعشی ها و تکفیری ها، اظهار داشت: امروز محاسن داعشی ها تا ناف آن ها است و فکر می کنند کسی که محاسنش تا ناف است حقیقتی دارد.

وی افزود: باطن داعشی ها کفر است و بی حساب دست به خونریزی و آدم کشی می زنند.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار نفر از اصحاب حضرت علی(ع) با شعار «لاحکم الا لله» از ایشان جدا شدند، گفت: حضرت علی(ع) نیز تاکید می کنند حکم برای خدا است ولی این ها می گویند زمامداری جز برای خدا نیست؛ در حالی که مردم به زمامدار نیک نیازمندند تا مؤمنان در سایه حکومت به کار خود مشغول و کافران بهرمند شوند و مردم در استقرار حکومت زندگی کنند.

 این مرجع تقلید افزود: بر اساس سخن حضرت علی(ع) قانون گذار خداوند است؛ اما این مسئله غیر از این است که ما نتوانیم در بین مردم حکومت کنیم.

مدیران حوزه فکری برای تعطیلی ها کنند

 آیت الله سبحانی در بخش دیگر سخنان خود در آخرین درس خارج فقه سال ۹۳ بر ضرورت مطالعه دروس از سوی طلاب در ایام تعطیلات تاکید کرد و گفت: در این یک هفته مطالعه کنید و بنویسید و ساعات بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید.

این مرجع تقلید افزود: آقایان مدیران حوزه برای تعطیلی های حوزه فکر کنند؛ اکنون نباید تعطیلی بر ما غلبه کند.

آیت الله سبحانی تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی در روز عید نیز در مسجد درس گفتند.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false