×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دلایل شکایت از شهردار سابق منطقه ۵

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به تخلفات صورت گرفته از سوی شهردار سابق منطقه ۵ درخصوص صدور مجوز در یکی از باغات کن گفت: دلایل و مستندات آماده و به زودی به دادگاه ارسال خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به تخلفات صورت گرفته از سوی شهردار سابق منطقه ۵ مبنی بر صدور مجوز غیرقانونی در بخشی از باغات کن، اظهارداشت: با توجه به دلایل و مستنداتی که در این زمینه وجود دارد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از شهردار سابق منطقه ۵ شکایت کرد.

وی تصریح کرد: تخلفاتی در صدور مجوز در زمینه ساخت یک تعاونی در بخشی از باغات کن صادر شده است که این تخلفات در زمان فعالیت شهردار سابق منطقه ۵ بوده است.

حافظی ادامه داد: براساس قانون، مساحت هر زمین باغی که بالغ بر ۲ هزار متر مربع باشد جهت ساخت و ساز می‌بایستی به کمیسیون باغات و سازمان پارک‌ها ارسال و در آنجا تصمیم‌گیری شود که در قطعه‌زمین اشاره شده به متراژ ۷۶۶۰ متر مربع این اتفاق رخ نداده است و شهردار سابق منطقه ۵ برای اینکه بتواند مجوز لازم جهت ساخت و ساز در این بخش را صادر کند متراژ آن را کاهش و به ۱۹۹۰ متر تغییر داده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: تعداد درختانی که در این قطعه زمین وجود داشته است براساس صورتجلسه کارشناسان ۱۰۱ اصله درخت بوده که در گزارش ارائه شده به ۵۰ اصل درخت تغییر پیدا کرده است.

وی همچنین به محیط بن درختان در این منطقه اشاره کرد و گفت: در گزارشی که تهیه شده است بن این درختان بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر بوده اما در این بخش نیز شهردار سابق منطقه ۵ بن درختان را به ۹۰ تا ۷۰ سانتی‌متر کاهش داده است.

حافظی گفت: در زمان صدور مجوز براساس طرح تفضیلی و طرح جامع باید اجازه ۴ طبقه ساخت و ساز به این منطقه داده می‌شد که در این بخش نیز شهردار منطقه تخلف و اجازه ساخت ۹ طبقه را صادر کرده است.

حافظی گفت: قطعاً ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و مکاتبه‌ای با رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواهیم داشت و مستندات خود را ارائه و در نهایت هرچه آنها تصمیم بگیرند احترام خواهیم گذاشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: به هیچ عنوان در این بخش کوتاه نخواهیم آمد و امیدواریم دادستان نیز به عنوان مدعی‌العموم وارد این موضوع شود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false