توافق هسته‌ای هم نهایی شود، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند/ شروط کاهش تحریم‌ها | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توافق هسته‌ای هم نهایی شود، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند/ شروط کاهش تحریم‌ها

سخنگوی کاخ سفید گفت: واشنگتن معتقد است حتی در صورت رسیدن به توافق هسته ای با ایران نیز، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم ها به جای خود باقی باشند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از جهان، جاش ارنست در نشستی خبر، در صورتی که با ایران به توافق برسیم، قرار نیست یکی از سلاح های قوی ما در این خصوص (تحریم ها) بلافاصله کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: چیزی که ما در نظر داریم این است که این تحریم ها به آرامی و در ازای پایبندی ایران برچیده شود.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد: مزیت این مساله نیز در این است که اگر ایرانیان به توافق پای بند نباشند، خیلی زود می توانیم این تحریم ها را به فاصله یک امضا، به جای اول خود بازگردانیم و این تحریم ها، یک روزه به حال اجرایی در آید.

جاش ارنست با بیان اینکه از دیدگاه دولت، برای حفظ فشار بر ایران در مذاکرات ، باید برای مدتی این تحریمها به جای خود باشند، گفت : بعد از اینکه ایران تعهداتی از خود برای پای بندی به توافق نشان داد که البته صحبت از چند روز، چند هفته یا چند ماه نیست بلکه موضوع مدت زمانی طولانی است، در این صورت کنگره می تواند گام هایی برای برچیدن این تحریم ها بردارد.

سنا درپی لایحه مشروط‌ شدن توافق با ایران

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ممکن است تا هفته آینده درباره لایحه‌ای رای‌گیری کند که باراک اوبامارا ملزم می‌کند هرگونه توافق هسته‌ای با ایران را برای تایید به کنگره ارایه کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری رویترز، باب کورکر، رئیس این کمیته روز دوشنبه این مطلب را در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد.

اوباما تهدید کرده است چنین لایحه‌ای را وتو خواهد کرد با این استدلال که اختیارات وی را هدف گرفته و ممکن است موجب اختلال در این گفتگوها شود.

کورکر گفت قصد دارد هفته آینده پیگیر تصویب این لایحه شود.

مشاوران کورکر و نیز سناتور باب منندز، نماینده ارشد دمکرات این کمیته گفتند اعضای این کمیته هنوز تاریخ مشخصی را برای بحث و رای‌گیری درباره این لایحه تعیین نکرده‌اند.

منندز باید با تاریخی برای بررسی این لایحه موافقت کند.

کمیته روابط خارجی باید نخست این لایحه را تصویب کند و بعد در کل سنا مطرح شود.

رای‌گیری در کل کنگره پیش از نیمه آوریل غیرممکن است زیرا هفته آینده آخرین فرصت پیش از خروج نمایندگان برای مرخصی دوهفته‌ای است.

این لایحه همچنین باید توسط نمایندگان کاخ سفید تصویب شود و سپس برای امضای نهایی برای امضای اوباما ارسال شود.

این لایحه به حمایت دوسوم سنا و مجلس نمایندگان نیاز دارد تا اوباما نتواند آن را وتو کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false