×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ریزش بی‌سابقه نرخ دلار در بازار+قیمت

قیمت انواع سکه و ارز این هفته هم به روند کاهشی خود ادامه داد و با وجود اینکه در آستانه عید نوروز هر سال بازار میزبان افزایش تقاضا می‌شود امسال این روند معکوس شده و تقاضا برای خرید سکه و ارز کاهش یافته که به تبع آن نیز قیمت‌ها با کاهش همراه شده‌ است؛ به طوریکه امروز – یکشنبه – هر دلار آمریکا در بازار آزاد کمتر از ۳۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، بازار انواع سکه و ارز امروز – یکشنبه – با کاهش قیمت روبرو است؛ به گونه ای که وضعیت تقاضا تحت تاثیر این کاهش قیمت قرار گرفته و به گفته فروشندگان ارز در بازار، میزان تقاضای انواع سکه و ارز کاهش یافته است.

امروز – یکشنبه – سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در صرافی ها به طور متوسط ۸۹۰ هزار تومان خریداری و ۹۱۵ هزار تومان فروخته می‌شود که نشان دهنده کاهش ۳۷ هزار تومانی نسبت به چهارشنبه هفته گذشته است.

 

همچنین سکه تمام بهار طرح قدیم ۸۹۰ هزار تومان خریده و ۹۱۰ هزار تومان فروخته می شود.

 

نیم سکه نیز ۴۸۰ تا ۴۹۰ هزار تومان خریداری و ۵۰۵ تا ۵۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود که حدود ۵۰۰۰ تومان نسبت اواخر هفته گذشته کاهش دارد.

 

قیمت ربع سکه تفاوت چندانی با اواخر هفته پیش پیدا نکرده و قیمت خرید آن بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و قیمت فروش آن ۲۷۵ هزار تومان است.

 

همچنین قیمت سکه یک گرمی از اواسط هفته گذشته تا کنون ثبات داشته و در بازار آزاد ۱۸۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

طلای ۱۸ عیار نیز که اواخر هفته گذشته حدود ۹۶ هزار تومان فروخته می‌شد، در ادامه روند کاهشی خود امروز ۹۱ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

هر مثقال طلا ۴۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. همچنین اونس جهانی نیز ۱۱۵۹ دلار و ۶۰ سنت در بازار جهانی عرضه می شود که نشانگر کاهش حدود چهار دلاری نسبت به اواخر هفته گذشته دارد.

 

انواع قیمت ارز از جمله دلار و یورو نیز به کاهش قیمت خود ادامه داده و هر دلار آمریکا به کمتر از ۳۲۰۰ تومان رسید و به طور متوسط در صرافی‌ها و در بین دلالان ۳۱۵۰ تا ۳۱۶۰ تومان خریداری و ۳۱۸۰ تا ۳۲۰۰ تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که اواسط هفته گذشته هر دلار به طور متوسط ۳۴۰۰ فروخته می‌شد که نشانگر کاهش ۲۰۰ تومانی هر دلار آمریکا در فاصله کمتر از یک هفته است.

 

همچنین در بازار آزاد هر یورو اروپا نیز ۳۳۶۰ تومان خریده و ۳۴۲۰ تومان فروخته می‌شود. پوند انگلستان ۴۷۰۰ تومان خریداری و ۴۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

 

بر اساس این گزارش، لیر ترکیه ۱۲۵۰ تومان خریداری و ۱۳۰۰ تومان عرضه می‌شود و درهم امارات ۸۸۰ تومان خریداری و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاده که به طور معمول در آستانه سال جدید میزان تقاضا برای خرید سکه و ارز افزایش می یابد که به نظر می رسد دامه روند کاهشی قیمت سکه و ارز که از هفته گذشته آغاز شده، بر تصمیم متقاضیان تاثیر گذاشته است.

 

 

نوع طلا قیمت طلا تفاوت نسبت به روز گذشته
هرگرم‌ طلای ۱۸ عیار ۹۱ هزار و ۱۰۰ تومان ۲۸۸۳ تومان افزایش
هر مثقال طلا ۴۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان ۷۰۰۰ تومان کاهش
اونس جهانی ۱۱۵۹ دلار و ۶۰ سنت بدون تغییر
نوع سکه    
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید ۹۱۵ هزار تومان ۹۰۰۰ تومان کاهش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم ۹۱۰ هزار تومان ۱۰ هزار تومان
نیم سکه ۵۱۰ هزار تومان ۱۰ هزار تومان کاهش
ربع سکه ۲۵۵ هزار تومان ۷۰۰۰ تومان کاهش
یک گرمی ۱۸۱ هزار تومان بدون تغییر
نوع ارز    
دلار آمریکا ۳۱۸۰ تومان ۱۱۵ تومان کاهش
یورو ۳۴۲۰ تومان ۹۰ تومان کاهش

 

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false