×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از تولید بی کیفیت

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی نباید تنها روی حذف کردن اضافات متمرکز شده بلکه باید به پیشرفت و افزایش تولید تمرکز شود، گفت: بسیاری از اجناس صادراتی کیفیت ندارد و این ضد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: این اقدامات گامی در راستای حل مشکلات مملکت و نشان‌دهنده نقش آفرینی حوزه در حل این  مشکلات است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نکات لازم در زمینه فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: قناعت، پرهیز از اسراف و زهد از مسائل مورد توجه در تعلیمات اسلامی است از همین رو در بحث تبیین اقتصاد مقاومتی لازم بوده به مصادیق پرداخته شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه برای پرداختن به اقتصاد مقاومتی باید مسائل مختلفی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: تببین مصادیق اقتصاد مقاومتی را باید به عنوان برنامه‌های کاربردی و عملی مورد توجه قرار داد و به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این مرکز راهبری باید روی وظیفه هر دستگاهی و اداره‌ای مصادیق را بیان کند تصریح کرد: در بیان موضوعات باید از کلی گویی پرهیز شود و هر بخشی به طور جداگانه مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید بودجه را زیر ذره بین قرار دهید و قسمت‌های غیرضروری حذف شود، عنوان کرد: منابع مطلع می‌گویند دولت تشکیلاتی است که متورم و بی‌رویه بزرگ شده و بیشترین درآمد را خرج پرسنل می‌کند و پرداختن به همین موضوع و رفع برخی زوائد می‌تواند هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه باید در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری علمی کند، خاطرنشان کرد: بودجه را به کمک اقتصاددان‌ها و فعالان اقتصادی بررسی و در این زمینه ورود کنید، چه بسا بودجه‌هایی تعیین شده که می‌توان با صرفه‌جویی از خرج کردن آن جلوگیری کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه صرفه جویی به اقتصاد مقاومتی کمک کند، گفت: در بخش تولیدات داخلی نباید پول‌ها صرف بسته بندی‌های پر زرق و برق شود.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه همه بحث‌های اقتصاد مقاومتی نباید روی حذف کردن اضافات متمرکز شود بلکه باید به پیشرفت و افزایش تولید تمرکز شود، تصریح کرد: بسیاری از اجناس صادراتی کیفیت ندارد و این ضد اقتصاد مقاومتی است، بالا بردن کیفیت‌ها، گسترش تولید و بی‌نیازی از خارج همه از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اگر این موارد رعایت شود می‌توان کتب فراوانی در زمینه اقتصاد مقاومتی تدوین کرد، افزود: اقتصاد مقاومتی باید روی جزئیات زندگی و مصادیق پیاده‌سازی شود تا همه تشکیلات‌ تکلیف خود را بدانند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false