استاندار بوشهر: انتقال دانشگاه آزاد عالی شهر ملغی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استاندار بوشهر: انتقال دانشگاه آزاد عالی شهر ملغی شد

استاندار بوشهر گفت: زمزمه هایی مبنی بر انتقال دانشگاه آزاد اسلامی از عالی شهر وجود داشت که با تلاش مدیر این دانشگاه این طرح ملغی شد .

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری روز یکشنبه در آیین معرفی نخستین شهردار شهر جدید عالی شهر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در عالی شهر به این شهر هویت داده و اکنون طرح های توسعه ای این دانشگاه در عالی شهر در حال اجراست.

وی یادآورشد:دانشگاه آزاد اسلامی عالی شهر تنها درحوزه آموزش فعالیت نمی کند بلکه رویکرد کارآفرینی دارد که نقش مهمی در اشتغال دانشجویان دارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: تاسیس شهرداری عالی شهر در تاریخچه شکل گیری و پویایی عالی شهر نقطه عطفی برای رفع مشکلات و توسعه این شهر است.

وی گفت:باتوجه به طرح های توسعه ای و ایجاد شهرک های جدید درکمتر از ۱۰ سال آینده جمعیت فعلی عالی شهر به ۱۰۰ هزار نفر می رسد که باید از هم اکنون زیرساخت های رفاهی و خدماتی در آن فراهم شود.

سالاری با بیان اینکه واحدهای مسکونی کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در عالی شهر ساخته می شود گفت: بسیاری از طرح های توسعه ای در حوزه مسکن در عالی شهر تعریف شده و این شهر فرصت خوبی برای تامین سرریز جمعیت شهر بوشهر است.

وی افزود: ایجاد دهکده اداری و دانشگاهی و ایجاد جنگل چوب با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر از دیگر طرح های مورد نظر در عالی شهر است.

سالاری یادآورشد:با استقرار شهرداری در این شهر اعتباراتی از محل تملک دارایی، ارزش افزوده، دو درصد نفت و دیگر ردیف های بودجه ای تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: امسال ازمحل اعتبارات استانی ۴۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات شهرداری و اجرای طرح های عمران عالی شهر تخصیص یافته است.

سالاری خبر از ساخت فرودگاه جدید بوشهر در نیمه نخست سال آینده داد و گفت: تحقق این مهم نقش مهم و تاثیرگذاری در رونق بیشتر این استان دارد.

در این مراسم، بشیر احمدی با حکم استاندار بوشهر به عنوان نخستین شهردار عالی شهر معرفی شد.

شش سال شهردار بندر دیلم و مدیرعاملی سازمان همیاری شهرداری های استان بوشهر از جمله سوابق اجرایی شهردار جدید عالی شهر است.

شهر جدید عالی شهر با هدف پوشش جمیعت سرریز شهر بوشهر در سال ۶۵ تاسیس اما فقدان مدیریت شهری اهداف مورد نظر را با مشکل روبرو کرده بود.

شهر جدید عالی شهر در ۲۰ کیلومتری شرق بندر بوشهر واقع شده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false